Jag.

Jag.

måndag 5 januari 2015

Inget av caféerna va öppna!!

Mitt stackars huvud, dunk dunk, haft huvudvärk hela dagen. Antar att det är socker-djävulen som lämnar mig. Att jag inte fick något kaffe idag på morgonen hjälpte nog inte till =/ Jädra skola! Vi ska minsann in för att ha föreläsning men inte fan öppnar de upp något av caféerna! Inte okej alls!! Mutter....

Jag vart lite nervös över att magen skulle börja kurra oavbrutet där på grund av kaffe bristen, men det gick ju bra!! Vid 11 började jag känna mig hungrig. Ett-noll till mig! Hej va det går!
Till lunch åt jag sushi (så jävla gott!!)


Vid 15 åt jag en banan och en protein bar på 97 kcal. Jag var inte alls hungrig men kände att jag skulle i alla fall skulle försöka få in bestämda tider för maten igen, vet att jag mått bra av det innan.
Till middag blev det stekta champinjoner med vitlök och 4% grädde (lyckades bränna några så dessa blev inte vrål goda...tyvärr) med parmesan pasta och stekt kyckling och en morot. Om ni aldrig har testat parmesan pasta tycker jag helt klart ni ska göra detta! Du tar valfri mängd pasta också blandar du det med riven parmesan och matlagnings grädde. Jag brukar ta ca 1 msk parmesan och 1 msk 4% grädde och ca 150 gram pasta. Jätte mumsigt! Hittade det receptet i en viktväktar kokbok faktiskt! =)

På tal om något helt annat, igår när jag sökte på sen sak så kom min blogg upp som nr två i söklistan!! DET var faktiskt lite coolt! Eller hur?!
Jag vet inte riktigt om jag kan vara någon inspiration till någon där ute men det är något jag lärt mig på vägen ner från mina ofantliga +164 kg är att ha någon som taggar en och inspirerar en är viktigt! Inte jämföra sig med utan någon som sporrar en till att göra det man vill och uppnå! Jag har några personer i min närhet som jag blir sporrad av, människor som gör mig stolt och som får mig att vilja kämpa. Tack till er mina underbara vänner! 
Så vänner, bloggar och IG konton är där jag får min inspiration i från.

Jag tjuv vägde mig idag, fy mig jag vet! Men ville bara se om jag var på rätt väg. 96 stod vågen på! Herregud vad fort det går! 2 kg kvar så är jag på rätt vikt igen. Som jag nämnt innan har jag varit nöjd med att ligga runt 92-94 kg. Det är där jag har hållit mig i ett halvår. Nu ska jag försöka att inte väga mig på en vecka. Jag ska även mäta mig idag. För vet ni vad?! Imorgon ska jag och dottern köpa gymkort, eller jag ska köpa korten åt oss båda men nästan samma sak ;-) Hahaha! Jag är så jävla taggad! Ska bli ofantligt roligt att göra denna resan med henne! Känns bra att ta med henne in i gymmet och kanske lägga grunden för en hälsosam livsstil, ett liv/chans som inte jag fick i den åldern. Jag hoppas vi kommer ha kul ihop!

Nu mina vänner ska jag ta med barnen och hund och gå ut på en promenad!

Puss och tack för att ni finns dör ute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar