Jag.

Jag.

lördag 3 januari 2015

16:8

God morgon!

Trött som en jag vet inte vad idag. Ska titta klart på en film på kanal 7 sen ska jag och Thelly ut och gå en promenad. Har varit dåligt med promenader över jul. Ska försöka hitta tillbaka till dem.

Sen måste jag verkligen plugga. Jag har verkligen ingen motivation till det just nu så tror inte det kommer gå speciellt bra denna gången....jag har bara mig själv att skylla, men i bland tappar man bara suget.

Ni vet ju hur jag det sista sagt att jag inte vill följa en diet och hålla på att banta. Jag sa ju att jag skulle testa att köra 5:2 igen. Men det är ju samma visa där, räkna kalorier och håll på. Jag körde den i går men jag gick dock över med 200-300 kcal för dagen. Jag tycker att jag mått bättre med fastan men vete tusan om jag vill hålla på med det där. Jag googlade runt lite och stötte på 16:8. Den lät lite intressant då man inte håller på att räknar en massa utan bara håller sig en sund kost inom de timmarna. Man fastar alltså från 20.00 på kvällen till 12.00 dagen efter också får man ju då äta mellan 12.00-20.00. Man hoppar helt enkelt över frukosten kan man säga, eller flyttar fram den, vad man nu vill. Det betyder så klart inte att man får trycka i sig vad som helst utan det ska fortfarande vara en sund kost. Jag ska köra det 4-5 dagar i veckan.
Får vi se hur det går och framför allt hur jag mår av det! Det är det som är det viktigaste.



Nä nu ska jag ta tag i dagen här. Hoppas ni alla får en riktigt bra helg!

Kram J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar