Jag.

Jag.

måndag 12 januari 2015

Dagen innan yogan!

God kväll på er!

Gårdagen avslutades på gymmet med dottern. Fick till en ganska bra dag igår, träningsmässigt!

Promenaden tog jag på dagen och det andra gjorde vi på kvällen. Jag har fått en liten nykärlek för rodden! Den är ju riktigt rolig att köra! När man sätter sig och börjar så tror man (i alla fall jag) att detta kommer jag inte kunna köra så länge men poff så har klockan gått 15 min! Jag vet inte alls hur den typen av träning står sig mot tex crosstrainern eller joggingen men det är verkligen kul att variera sig lite. Tittar man på Endomondo appen så verkar den här typen av träning ge en hel del förbränning! Nu vet jag ju så klart att de summorna som står i appen inte stämmer, så mycket förbränner jag ju inte men va fan, kul att få känna sig lite stolt eller hur? =)



Det var inte alls många på gymmet igår kväll så då kn man ju passa på att fjanta sig lite, vi var där mellan 20 och 21. Jag klagar inte för jag tycker det är väldigt skönt när det inte är för mycket folk där. Dock har jag släppt det där med att inte gå dit när det är massa folk. Nu skiter jag blankt i vem som är där! Jag gör detta för mig!
 
Vi har inte fått någon PT grupp än, det har inte funnits någon personal där än. Ska ringa ner sen eller om vi tar det i morgon. I morgon är det nämligen dags för första yoga passet ever! Lite nervös är jag allt. Jag vet att det kommer gå så jävla dåligt men alla måste vi börja någonstans, eller hur?! Vi försöker stretcha efter att vi tränat för att töja ut lite. Jag är verkligen så jädra ovig och stel. Sen att de ömmar i ryggen när jag böjer mig fram hjälper ju inte till men, jag tror att yogan kan hjälpa mig en hel del faktiskt. Jag ska ge det någon månad eller två. Tisdagar kl 19.30 går det så det är ju en bra tid.

Idag blev det bara en promenad på 35 min med Thelly. Har suttit med tentan hela jädra dagen, har lite kvar sen är jag klar och då har jag en dag på mig att plugga in allt...för denna tentan är nämligen en muntlig, jippii....NOT! Ska bli så jädra jobbigt, hatar sånt här! Men bara att bita ihop. 

Mimmi har iaf Haft det lugnt och skönt, jädra gottegris den där lilla damen!



Känner av idag att jag är lite extra sugen eller mer hungrig. Ska ta mig en protein shake sen. På tal om protein, jag stekte pannkakor till familjen igår och då passade jag på att ta lite vanlig pannkakssmet och blandade i 0,5 dl protein pulver (vanilj smak) det blev ju jättebra!! Den blev lite en blandning av pannkakor och amerikanske pannkakor! Det ska jag helt klart göra fler gånger. Hur smidigt som helst. Blir toppen att ha med sig till skolan eller jobbet sen. Ska köpa hem lite sockerfri äppelmos att ha till. 

Men idag blev det Garam Masala! Jag älskar den här rätten!



Tog extra mycket paprika i för att kunna ta lite mindre ris. Öste på massor och åt allt med sked! =) Hahaha! Nom Nom! Brukar ha Nan bröd till men idag glömde jag faktiskt bort det. Får bli nästa gång i stället! 

Nä nu ska jag sluta babbla! Ha en skön kväll! Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar