Jag.

Jag.

torsdag 8 januari 2015

Dagens predikan om 16:8

Nu måste jag predika lite!

Jag är lite lyrisk över den här periodiska fastan 16:8. Jag trodde faktiskt inte att denna versionen av fasta skulle ta bort mitt söt sug som 5:2 gjorde. Men det har den verkligen gjort! Jag dricker inte ens Cola Zero längre! Jag tror inte ni kan förstå hur stort det är för jag drack det varje dag innan! Jag är golvad och överlycklig! =)

Idag blev det en sallads med lite pastasallad till lunch på skolan, en liten burk, sen hade det nybakat bröd till det så  göttade mig med två skivor, ljuvligt gott!! Är förvånad över hur små portioner kan göra en så mätt.
Till mellanmål blev det ett äpple och en morot, var inte så hungrig men äter som sagt kl 15 varje dag ändå.
Middagen blev idag Chili corn carne med ris och vitlöksbröd.
Och som avslutande måltid blev det en skål med flingor och mjölk. Det var faktiskt riktigt länge sedan jag åt det!
Vid 10 tog jag en kopp kaffe med en skvätt mjölk i, blev en till efter lunch också.
Skulle kanske vara lite intressant att se hur mycket eller lite kalorier man får i sig under en dag!

Idag har jag inte haft ont i huvudet så det verkar som om kroppen börjar sakta med säkert vänja sig vid att inte få så mycket socker i sig! Om ni ska börja med 16:8 så räkna med att ha huvudvärk de första dagarna. Absolut inget farligt men självklart är det inte kul men så värt det!

Motionen för dagen blev bara en lite kortare promenad.



Men det var så otroligt skönt att komma ut lite så ångrar nästan att jag inte gick längre.
 
Jag tänkte först gå till gymmet idag med men fick stoppa mig lite. Jag vill inte göra det där vanliga misstaget som många gör och gå ut för hårt så nej! Nu blir det max varannan dag. Måste ge kroppen tid att anpassa sig. Men i morgon efter skolan ska jag jag dit igen och då tänkte jag nog ta och springa 5 km....så är planen, om jag klarar av det får vi se! =) Haha! Återkommer med det i morgon!

I morgon kväll ska jag och dottern på bio och mysa. Vi ska se Taken 3. Trailern har ni här:


Ska bli riktigt mysigt! Mat och godismys blir det också, så klart! 

Nä nu ska jag sluta babbla på! Ha en skön kväll och sov så gott sen! Puss

2 kommentarer:

  1. Åh... har du en blogg? Det har jag helt missat! 😄 Ha de fint!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Kul att du hittade in till min lilla vrå! Har haft den ett tag, skriver om allt och inget. Bara skönt att ventilera lite! Kram!!

    SvaraRadera