Jag.

Jag.

tisdag 13 januari 2015

Yoga och hunger.

God kväll i stugan!

Har ni haft en bra dag?
Min dag har spenderat med att plugga inför tentan på torsdag.
Jag har även hunnit med lite motion, så klart! =)

30 min promenad.
45 min yoga 
15 min i trappmaskinen.

Det var första gången som jag och dottern testade yoga och ja vad ska man säga. =) Men det var kul även om det var svårt och jobbigt. Den där jävla hunden alltså!! Jag är ju så ovig och stel och jag har absolut ingen bålmuskulatur över huvud taget! Ska i alla fall bli väldigt roligt att se hur man utvecklas mer sen när jag börjar med styrketräningen. 
Fick ännu en förkärlek för trappmaskinen! Den ska jag ge mig på igen i helgen! =)

Idag blev det rester på gårdagens garam masala, både till lunch och middag! Så jädra gott! Till mellanmål blev det lite av varje.



En halv Goodlife bar, några pepparkakor med mögelost och ett äpple och kaffe så klart! 
Det blev lite dumt nu på kvällen. Jag åt middag vid 17.30 och yogan började ju 19.30 så jag missade chansen att äta något nu på kvällen.. =/ Känner nu att jag egentligen är hungrig men nu är det ju försent för att äta.... Ska gå och lägga mig om 30 min så då får man sova bort det. 
 
Det är ju faktiskt inte farligt att vara lite hungrig i bland! Känns i bland som om människor är rädda för att vara hungriga. Att det inte alls kan hantera känslan. Men det gäller nog att vara beredd på den och på ett sätt planera in den. Låter kanske konstigt men den är enklare att hantera när man vet om att så här är det, att det är planerad fasta än om det bara blir så för att man inte hunnit med att äta eller att det drar ut på tiden för att få äta tex sin lunch.

Nä gott folk, nu blir det sängen! Sussa gott! Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar