Jag.

Jag.

söndag 1 februari 2015

Testa något nytt igen?

Himmel vad jag är trött!

Idag har jag varit och gästspelat på förlossningen! WOW! Det var riktigt roligt att få testa på det! Han vara med på en förlossning där jag fick vara med när barnet kom ut. Sen träffade jag på två andra par som var mitt uppe i sitt förlossningsarbete, det kämpade på bra när jag gick. Mycket trevligt! Fick erbjudande om att komma tillbaka på några fler dagar sen i sommar! Va bara att höra av mig sa det. Tackar!! =)

Nu blir det fyra dagar på min ordinarie placering, sen på fredag ska jag vara med på BB en sväng. Jag ska ev få vara med på en operation också men det får jag reda på senare i veckan, hoppas!!!

Idag skulle jag tränat när jag kom hem men idag kände jag inte alls för det! Huvudet dunkade och jag orkade helt enkelt inte. Jag hoppas jag kommer vara piggare i morgon. 

Det är sjukt mycket om det här med LCHF igen. Har en del vänner som kör den. Jag testade ju för några år sedan men mådde dåligt efter ca 4-6 veckor. Blev deprimerad och fick väldigt ont i brösten. Saknade den söta smaken och att baka en hel del. Ja ni vet ju hur jag blir, jag går upp i sakerna som jag tar mig för så jädra hårt och jag körde väldigt strikt LCHF.
I början mådde jag väldigt bra dock. Tyckte väldigt mycket om det men som sagt med tiden kom alla biverkningar som gjorde det väldigt jobbigt. Köra en diet som man inte mår bra av var ju inte så stor ide liksom. Sen kom alla rönn om att det var skadligt och farligt för dig så då var ju beslutet att avsluta det hela inte så svårt. En ssk på en föreläsning sa att du förstör kärlen när du kör detta och då blev jag ännu mer rädd för den dieten. Men nu säger det ju plötsligt att allt det där inte stämmer. Jag måste ta och söka lite vetenskapliga artiklar om det där så  jag kanske kan fatta mig ett eget beslut. 
 
Jag tycker det är väldigt roligt att testa nya saker och blir lätt nyfiken på saker. Men samtidigt så är jag en sådan stor gottegris och vete fan om jag ens vill sluta äta gott. Finns det något godare än nybakat bröd eller hembakat?! Jag tror fan inte det! Semlor och godis, natchos och kex, kan man verkligen leva utan de sakerna? Som med det flesta andra dieter så går man ju upp allt och oftast lite till när man sluta med den och ärligt jag tror inte att jag kommer kunna leva utan allt de hela livet. Eller så vänjer man sig? Det finns ju mycket att baka. Även om jag inte hittade de bästa sakerna förra gången, men det var nog mycket för att jag inte använde så mycket sötningsmedel då. Kan ju vara så att det funkar bättre om jag gör det denna gången. 
Hm, jag får i alla fall börja med att se om jag kan hitta lite forskning om det hela och fatta ett beslut efter det!  Har hört att periodisk fasta ska vara riktigt bra att köra med LCHF...men åter igen. Ska kolla lite!

Nu ska jag strax gå ut med Thelly, sen ska jag krypa i säng! 
Pöss på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar