Jag.

Jag.

fredag 20 februari 2015

Inget avancerat men jävlar vad gott det var!

God morgon!

Det är fredag och helg!! Så underbart!!! 
Skickade in min tenta igår kväll efter att ha lagt till lite mer i texten. Känns bra men vist jag kunde säkert skrivit mer. Det får bära eller brista, nu är den skickad i alla fall!

Idag struntade jag i min fasta, åt precis frukost. Inte den nyttiga typen heller. 
Idag åt jag två limpmackor med pyttelite smör på och en ostskiva. 
Inget avancerat men jävlar vad gott det var!
Jag äter ju inte smörgås längre i och med att jag fastar på morgonen. Ser barnen mumsa i sig mackor och tänker i bland att det ska jag ta mig en i kväll innan klockan blir 20 men jag är aldrig så hungrig på kvällen så då glömmer jag av det!
Men idag, idag blev det av och det var så gott!

Igår var det dags för första träningspasset!



Man ska köra styrka mån, ons och fredag enligt hennes schema så vi börjar officiellt på måndag men ville test köra det och se vart jag ska lägga mig viktmässigt.
Jag kommer behöva öka på rätt många vikter.



Man ska ju köra 5 rep av varje övning och 3-4 set. Som ni ser gjorde jag fler rep vilket betyder att jag måste öka på vikterna.
Dips gick dock åt helvete. Började med att ha benen i ca 90 graders vinkel vilket G sa var fel, men då kunde jag ju i alla fall göra några men när jag hade benen raka som Olga har på bilden så gick det inte alls. Gjorde en ich. Mina armar var helt slut! Hahaha. Man var så mör efter!
Då var vi ändå tre och det blev lite väl långa pauser mellan seten. Undra hur man kommer känna sig sen när man kör passet fullt ut och snabbare?! Herregud!

Som ni ser va jag väldigt försiktig i mina övningar marklyft och knäböj. Det är för att min rygg inte riktigt är som den ska. Är lite nervös över de övningarna så ska försöka få till en bra teknik innan jag ökar på vikterna för mycket. Knäböj/squats tror jag dock att jag fick till bra! Olga hade ett tips om att sätta en tunn vikt bakom hälen så man kom upp någon centimeter, det gör att man kan komma längre ner och det stämde verkligen! Kom långt ner och det känns i benen och rumpan idag! Ska fortsätta kämpa med förbättring! 

Nu mina vänner ska jag gå till tåget. 
Mackan från Skövde kommer idag! Vi ska ha en dag på stan och tjöta och kanske gå på bio! =)
Tror han ska få vara lite smakråd också, funderar på att skaffa nya glasögon! De hade två för 795 kr på specsavers! Bra deal!!!

Ha en super bra fredag!! Puss på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar