Jag.

Jag.

onsdag 11 februari 2015

Planer och mixer!

Jag är så kass va! Jag skulle verkligen börja på dessa jädra tentor! Gjorde jag det? Nä! 
Vist jag letade lite efter bättre artiklar men inte mer än det. 
Jag måste börja! Suck! Tycker inte om när motivationen inte finns.

Idag tog jag med mig Kevin till affären så passade vi på att gå in på Mr Johanssons och äta. Det är lite tråkigt att ha med Kevin ut på lunch restauranger för han är så kräsen och äter inte så mycket. 
Han petade i sig lite iaf men absolut inte mycket. Men jag hoppas han tyckte det var mysigt! det tyckte jag iaf!

Idag var det dags för gymmet en sväng också. 
 
 Blev kondition idag. 20 min springa och 20 min rodd och efter det 20 min på en spinning cykel. Man kan ju inte se på de cyklarna hur långt man kommer. Jag var bra snurrig och smått spyfärdig när jag var klar så jag är nöjd! 

Jag har ett tips! Ni vet när man står på löpbandet och man känner att man inte orkar eller motivationen inte är på topp. Jag brukar köra 1 min intervaller då. Ligger på min vanliga nivå och sen ökar du på ganska mycket och kör en min sen minskar du ner igen. På så vis går faktiskt klockan mycket fortare (det känns så iaf!) Du fokuserar på att varje minut ska gå och en minut går ganska fort på så vis. Det gör det hela mycket roligare och tiden flyger! Sen är det ju bra att köra lite intervaller i bland också! Jag kör inte på detta viset mer än 10 minuter för då kan det kännas lite för jobbigt. 
Värt att testa kanske?
 
Jag har under min VFU kommit långt ner i småätar träsket och godis träsket. Jag har bestämt mig för att jag ska vara kvar där till och med måndag sen ska jag komma tillbaka på banan igen och sikta på beach 2015. Men som vanligt ska jag göra det på mitt sätt! Inte räkna och sånt och absolut inga förbud! 
Träningen ska jag fortsätta med som vanligt. En dag kondition och två dagar styrka. 
Har redan nu börjat planera lite mat. Snabbt fort och lätt ska det vara. 
Jag skulle vilja hitta lite bra recept på bra grytor som man kan göra. Har ni några förslag?

Ska bli bättre på att göra matlådor har jag bestämt. Tror dottern kommer behöva det med nu under hennes praktik. Hon ska ut i 6 veckor. Hehe, vi byts av!
Ska införskaffa en mixer också som de har extra pris på på maxi nu denna veckan. Gött att göra lite smoothies i! Har ni bra recept på de så tar jag gärna de också!

Nä nu ska jag sluta babbla! Ha en skön kväll och pussa lite extra på de ni älskar!

Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar