Jag.

Jag.

lördag 28 februari 2015

Men vet ni vad!

Lördagsmorgon!
Så skönt att få sova ut, eller ja. Jag vaknade vid 08. Hade nog kunnat sova någon timma till men Mimmi var lite gosig tydligen. Hahaha!

Igår var det veckans sista styrkepass. Det gick bra som vanligt. 



Var mer tempo denna gången då jag körde helt själv. Hade dock lite hjälp från Gabriel på ett par övningar för han var redan på gymmet med en polare. Det var tre killar som höll hårt i ställningen där man gör squatsen så jag fick ta en vanlig stång med vikt i stället. Fick bli 35 kg för det är vad som fanns. Det var här som G fick hjälpa mig för jag fick ju inte upp dem på axlarna annars! Hahaha! Jag behöver tyngre vikter här för jag kan ju hålla på ett bra tag med denna men det kändes bra i benen. Men som sagt va i denna fasen ska man ju som mest klara ca 5 rep och nu gjorde jag uppåt 12 gånger 3.
Sen försökte jag få hjälp med marklyftet men hon som var i kassan ville inte visa mig för hon var ingen personlig tränare. SÅ jag tog väldigt lite vikt men jag gjorde den i alla fall. kändes i benen men jag vet inte om det mest var för att jag precis hade gjort knäböjen innan. =)
Jag får kolla på måndag sen om det finns någon annan där som kan hjälpa mig. 

Men vet ni vad!!! Jag klarade FYRA dips i går!!!!!!! Helt sjukt! Och det var med nästan helt utsträckta ben! Inte helt 100 men nästan helt utsträckta i alla fall! Det var kul! Skulle försöka göra om det på set två och tre men hahaha då blev det bara en och en halv. ;-) 
Mina armar var helt slut igår jag bara skakade! Men det var en go känsla!
Jag ser fram emot att kunna köra lika hårt med benen sen!
Det enda som jag blir lite nervös över är att jag är så jädra stel i ryggen när programmet är slut, tar ett tag att strecka ut den efter. Men jag försöker ta det lugnt men det är fortfarande frustrerande då jag skulle vilja ge mer än vad jag gör just nu. Men jag hoppas att det ska bli bättre de närmaste veckorna. Att ryggen stärks upp allt efter som. Plankan går ju bra. Känns på set tre är det sista 15 sekunderna en mardröm! Hahaha! Men skam den som ger sig! Bra att vara envis som en åsna i bland! =)

Idag blir det en tur till affären, en promenad och jag får nog stå vid spisen ett tag också för Kevin har beställt pannkakor till middag. Så jädra gott men så jädra tråkigt att göra!
Frukosten blir det samma som "vanligt". Är inne i en grötfrukost fas nu. Med extra protein i. Riktigt mumsigt!

Jag köpte denna här om dagen.

Ska testa den idag sen. Ha den i kvargen. Såg den på IG (där jag brukar hitta mina roliga saker). 
Det är mycket diskussioner om det här med sötningsmedel och hur farligt det är....sen att det inte är så hälsosamt att smäcka i sig massa fett det vill de inte acceptera. Det här med dieter, folk blir så jädra dumma i huvudet i jakten på alla kilon. Jag har själv varit där så ni vet, jag är absolut inte bättre än någon annan! Men det är riktigt skönt att inte vara slav över något och inte ha några förbud!
Jag äter sötningsmedel, åter igen, lagom. Om jag tar en tsk av detta istället för några teskedar socker. Jag får väl ta den smällen då. 

Men nu äter jag ju inte bara sötningsmedel, för idag ska vi möla godis! =) Va på hemmakväll igår och köpte massa mumsigt godis och passade på att fynda lite nya filmer också. De sålde ut för 10 kr styck. Tackar! Massa nya titlar fick jag tag i! Kevin blev bra glad!

Något som jag skulle vilja göra är att hitta någon ny byxa. Jag har några men det är ju tighta byxor och jag har ju 5 kilo för mycket på kroppen just nu vilket har verkligen lagts sig på benen och rumpan...äh va fan det har lagt sig över allt! =)
(5 kilo ska jag ner och hade jag gått ner 5 kilo till skulle jag bli glad men ja skit sak samma liksom). 
Så skulle behöva ett par byxor som är lite pösigare i modellen. 
Jag skulle verkligen vilja ta mig till Ullared! Jävla bil! =(

Sen har jag börjat fundera på det här med att bli blond igen. Jag är skit sugen på att testa!!! 
Är det någon där ute som gått från brunett till blond? 
Jag ska göra det via en salong så klart. Hur va det? Hur tog håret det och hur lång tid tog det?
Beslutsångest!!! 

Nä nu får jag allt sluta babbla! Skulle kunna skriva hur länge som helst idag känner jag! Så mycket att prata om. Är nog lite sällskapssjuk tror jag! =)

Ha en underbar dag och helg! Puss!

2 kommentarer:

  1. Gött Jessi! Det är det som är så himla sköj med styrketräning. Att man ser resultat "så fort" Du är grym! Och jag har gått från brunett till blond. Eller jag hade typ svart hår. Såg ut som en rysk hora och grät typ alla morgnar haha.
    Puss hej!

    SvaraRadera
  2. OBS!! jag menar inte att DU kommer se ut som glädjeflickan!!!

    SvaraRadera