Jag.

Jag.

söndag 22 februari 2015

Jag ska gå och pina mig själv en stund till....

God kvällen!

Idag har vi varit på XXL och köpt handskar. Fyndade ett par träningströjor också på Stadium outlet. 
I morgon kör vi igång!
 
Jag satt idag och gjorde ett matschema. Jag vill ju inte hålla på med att räkna kalorier eller points eller ha massa förbud eller skit. Jag vill äta vad jag vill när jag vill.
Men jag behöver en plan. 
Så jag gjorde ett schema för hela veckan. Då kan jag planera luncher till både mig och Bella samt att jag har alla mellanmål klara. 

Som så många andra vet så är planeringen a och o för att det ska bli bra. Och även om jag inte har några förbud så vill jag försöka hålla en bra kost på vardagarna. 
Jag lämnar fastan för en stund. Ska se hur detta spelas ut. Trivs jag bra med det och jag känner att schemat funkar så kör jag nog vidare på det, annars går jag tillbaka till min fasta!

Jag har även satt in träningen på schemat så man vet vad man ska göra varje dag. 
Sen har jag även mentalt förberett mig på att det inte gör något att gå och träna/ut och gå på kvällen även om det blir senare på kvällen. Jag behöver inte sitta i soffan flera timmar och varva ner. Bella jobbar ju nu och då är hon hemma lite senare så vi får anpassa oss lite efter henne nu. 
Men som jag sagt innan, jag är rätt lat! ;-)
 
Det känns jädrigt bra och det ska bli så himla kul när vi börja se musklerna växa sakta men säkert!
Den 26 april har vi gjort 8 veckor. Då kommer det upp en före och efterbild! 
Hoppas på stor skillnad mellan dem! =)
 
På tal om något helt annat! Jag använde helvetes maskinen idag! Satte mig i badet och prova. HERREGUD det gjorde ONT! Jag försöker inbilla mig själv att det inte kommer göra lika ont nästa gång men....jag tvivlar!
Jag tänkte som så att jag kör en vända igen om en vecka. Tänkte om jag norpar upp stråna när det kommer lite då och då så blir det ju inte så mycket på en gång vilket jag tror va därför det gjorde så ont idag.
Sen naturligtvis så tog batteriet slut efter ett och ett halvt ben =/ så höger benet är bara halvfärdigt. Hahaha!
Ska ge mig på det snart....om jag vågar. Jag tycker det gör ondare på baksidan än på framsidan, varför?!?! 
Förstår inte hur folk kan raka armarna med en sådan här maskin!! AJ!!
Men eftersom jag köpt skiten så måste jag ju för fan använda den!
Bella har inte testat den än, tror den kommer vara lite för mycket för henne, men vi får se!

Ha nu en skön kväll, jag ska gå och pina mig själv en stund till....

Puss!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar