Jag.

Jag.

söndag 8 februari 2015

SKIT I VÅGEN!!!!

Fy fan vad hemskt det är när man inser hur hårt vissa tar det här med vågen och hur mycket man väger! Människor som är normalviktiga jätte vackra och ändå är de slavar under sin vikt! Varför ska vi ha det så här i vårat samhälle?! Vist man ska inte vara för stor för det är inte bra för kroppen MEN hur bra är det att vara sönder stressad ända in i själen över sin vikt? Är det bättre? Mår kroppen bättre? Jag tror fan inte det!

Må bra! Njut av livet! Rör på dig så ofta du kan så spelar det ingen roll vilken storlek du har! (Som jag sa innan nu pratar jag inte om extrem fetma för det är farligt, det vet jag och ni) 
 
Jag väger ca 20 kilo för mycket än jag borde göra så jag är väl FET, men vet ni, jag känner mig inte fet och jag skiter fullständigt i BMI!
Jag är nog mer vältränad än många smala människor är, så vem av oss är mest sund?
Att  vara smal är inte lika med sund och frisk! Att vara stor är absolut inte lika med att vara osund, ful och fet och otränad! Fatta detta någon gång! 

Livet är så jävla kort och det kan vända på två röda sekunder till något hemskt. Njut och var lycklig, må bra! Ta vara på de du tycker är viktigt. Våga ta chanser. Det är en läxa jag håller på att lära mig. 

Jag jobbar ständigt på att tycka om mig själv och säga snälla saker istället för att kritisera varje valk och dallrigt parti jag har. Det är inte lätt men det är värt det!
 
Nu ska jag ta mig en tur till gymmet. Idag blir det lite styrketräning! Har fått tillbaka min kärlek för det! Tycker det är svin kul och nu börjar det nog bli en liten bula på armarna! =) Woop woop! 
Sen har jag lovat Thelly att vi ska ta oss en riktigt mysig promenad i eftermiddag! 

Kvällen ska spenderas i soffan framför någon bra serie och det ligger en chokladkaka och väntar på mig i skafferiet! =) Kanske kan jag lura sonen att spela lite kort med mig också! Imorgon är det åter dags för praktik, bara två dagar kvar nu! 
'
Ha en underbar söndag och var rädd om er!
Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar