Jag.

Jag.

fredag 13 mars 2015

Jag hoppas vi ska klara de tillsammans!


Fredagen den 13e idag då. Har ni märkt av det?

Hej på er! Det var inte igår!
Jag har tänkt så många gånger att jag ska sätta mig och skriva men så har det kommit något i mellan eller så har jag varit så trött efter en lång dag. Men nu så!

Träningen går kanon bra! Gillar verkligen Olgas upplägg! Försöker ha så tunga vikter som möjligt. En del har jag höjt massor på och en del har jag fått höja saktare. Latsdrag är en sådan övning som jag står still på och har gjort det över en vecka tror jag! Är fast på strax över 40 kg. Det dumma är ju att det är väldigt mycket armar i detta programmet så beroende på vad man börjar köra så orkar man ju olika mycket. Man blir rätt slut i armarna efter ett par övningar! 
Jag har faktiskt lyckats göra några dipp, riktiga dipps! Och sen några med lite böjdare ben.
Är stolt och glad!

Marklyft fick vi visat i måndags hur man skulle göra. Det var ju inte alls så som jag uppfattade att man skulle göra via boken....
Men nu vet vi och jag ska testa mig fram lite. Ryggen är stel och bråkar. På rodden får jag alltid sitta en stund och strecka ut ryggen innan jag kör igång för annars går det inte. 
Plankan beror också lite på för ibland har jag ju ont i ryggen efter alla övningar men om den inte bråkar för mycket med mig är plankan inga problem. 
Squatsen går ocker men jag kommer ju inte ner så långt vilket gör mig väldigt irriterad! Om jag kommer det minsta långt fram så hugger det ju till. Hugger, kanske fel ord men det gör ont en sväng. 
Bella där emot har en sjukt bra teknik med sina knäböj! Kommer långt ner! Hon ser fantastik ut när hon gör dem! Så stolt!!

Som vanligt har jag inte kommit igång med maten. Jag och Bella har dock diskuterat att vi ska köra hårt med det också när vi går in i fas två. 
Jag hoppas vi ska klara de tillsammans!
Jag känner själv att jag motarbetar mig själv lite. Jag vill inte banta igen men samtidigt vill jag ju inte gå upp och handen på hjärtat jag vill tappa i alla fall 8 kg inför sommaren. Jag vill ha bort mina påsar på ryggen......
Funderar på om jag ska göra ett nytt försök med att operera bort dem.
Får se vad som händer.

Jag måste påminna mig själv om att jag faktiskt gjort ett så himla bra jobb redan.

Det är faktiskt en hel del skillnad på hur jag såg ut för 10 år sedan och nu. Jag ser ju till och med yngre ut nu! Rätt sjukt!
Vem kunde tro det när man var 23/24 år att man skulle va "snyggare" vid 35! Hahaha!
Så jag är stolt över mig även om jag har några kilon för mycket just nu.
Men det som är frustrerande är ju att man har massa kläder som skulle sitta så mycket bättre om bara det här kilona försvann. Så jag hoppas jag kan få till motivationen inom några veckor! Ska försöka planera så mycket som möjligt och förbereda för några veckor så att det blir enkelt och att jag har en bra plan. Då brukar det funka! Sen ska jag göra som jag gjorde i början av min resa. 
Planera in något gottigt att äta ibland, som stekta äpplen med vanilj/protein visp eller något annat mumsigt som ändå är lite "nyttigt" eller ja ni fattar, inte så illa att äta i alla fall. Jag ska INTE ha några förbud utan vill jag ha något så ska jag ta det. Inte tacka nej till middagar eller fika stunder med vänner som jag kunde göra förut när jag var uppe i det som mest.
 
 
Jag vill inte hänga upp min lycka på vad jag väger eller hur liten jag är utan jag vill vara glad och lycklig ändå. Det är därför jag inte vill bli manisk igen på att banta.
Jag har varit i mål redan och man blir inte lyckligare för det. Utan jag måste hitta lyckan i mig själv utan att blanda in kilona.

Men jag tror det kommer bli bra. Ser fram emot en skön sommar! Och jag ska njuta av värmen (om den kommer) och jag ska gå i linne oavsett om ryggen hänger. Jag ska!



Nä nu ska jag ta och stryka ett par byxor. Ska träffa lite goa klasskamrater för en middag på Super Rullband inne i Göteborg. Ska bli jätte kul!

Ha en underbar helg!
Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar