Jag.

Jag.

onsdag 18 mars 2015

Varför?

Ibland får jag nästan panik eller ångest över att jag inte följer någon diet. 
Jag kan panikartat börja leta info på nätet och fundera på vad jag ska köra.
Viktväktarna, räkna kalorier eller rent ut sagt börja på LCHF igen trots alla varningar från sjuksköterskor och läkare! 
Vist är det hemskt?!
Är det så viktigt att vara mindre så man inte kan/ska få äta vad man vill?
Inte kunna följa med vänner på middagar eller fika för att de får man inte äta.
Är det värt att försaka att umgås med vänner för att gå ner några kilon?
Men vist man behöver faktiskt inte bara umgås över mat. 
När jag körde stenhårt med dieterna så försökte jag ibland få med vänner ut på promenader istället men det är inte lätt det heller för alla befinner sig på olika nivåer av vad man orkar. Och hur kul är det att gå med någon som inte har samma tempo som en själv? För båda parterna! Va den som hela tiden får sakta ner och hålla igen och bli frustrerad för att man inte får "ta i" eller för den som kämpar så svetten rinner och man kan knappt prata för att man försöker hålla en jämn takt med den andra.
Det är inte roligt det heller och då blir det tråkigt och det var ju inte alls tanken.

Fan att det ska vara så svårt!
 
Jag är frustrerad för ryggen. Jag har haft mindre ont nu på eftermiddagen tycker jag men jag vet inte om det beror på att jag har värktabletter i kroppen eller om jag ligger ner i ett bra läge.
Min naprapat sa till mig att en av de hemskaste sakerna man kan göra för sin rygg är att sitta. Så försöker nu när jag är hemma att mer ligga. 
Vi får se hur natten blir, I natt fick jag gå upp kl 04 för att ta en Tramadol. 
Kan meddela att det inte va speciellt enkelt att ta sig i och ur sängen med tanke på att jag får krypa upp och i den. Ibland kanske det är tur att man inte har någon bredvid en! Hahaha!

Jag längtar till helgen. Då ska jag träffa C och S för middag. Bella ska också med! Ska bli jätte roligt! 
Annars blir det nog en väldigt lugn helg skulle jag tro. 

Hoppas ni har det bra där ute, vart ni än må vara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar