Jag.

Jag.

onsdag 22 januari 2014

Sushi!!

Höll på att säga att idag var den sista fastande dagen för veckan men så var det ju inte. Idag har jag ju ätit som vanligt!

Startade dagen med mina vanliga chiabröd och philadelphia marabou choklad, detta mumsade jag på när jag kom till skolan. Idag har vi haft besök från Kristofina, tror jag hon hette och hon var ifrån Namibia. Hon hade en föreläsning om HIV/AIDS. Det var riktigt intressant.

När föreläsningen var slut sprang jag och G och S över till ett sushi ställe.



Ljuvligt gott som vanligt men det blev så himla stressigt för vi skulle med tåget hem. Så vi bestämde att vi ska göra om det snart =) Det tackar man ju inte nej till!

När jag kom hem var det dags för veckans andra jogging runda, idag var benen tunga men jag körde på ändå!



Det går inte fort men det går. Ska bli intressant att se hur det går nästa vecka när det är dags för 4 min jogging. Jag önskar verkligen att det blev mildare väder så att allt kunde smälta bort och det inte var så himla kallt. Just nu får jag springa med vinterjackan på mig, lite otympligt men vad ska man göra.

Ikväll insåg jag att jag har klarat av 20 av de 30 dagarna utan socker. Prata med en på instagram om det här med socker sug, jag är så himla glad att jag började med 5:2, de är det enda som har funkat för mig att bli av med mitt socker sug. Det är nästan magiskt!



Nu är det i alla fall bara 10 dagar kvar. Jag har fått frågan vad jag ska äta när det är slut men jag vet faktiskt inte. Funderar lite på en sväng in på 4agott men vi får se, är ju inte sugen på nått nu! Inte godis i alla fall. Men i helgen ska jag ha en lite unnar mig helg. På lördag är vi nästan barnlediga så då ska vi köpa pizza, ska testa joes amerikan pizza i Kungälv. Ska bli mumsigt! Sen har det ju kommit ut lite nya sorter på chips och ostbollar så det blir säkert att man tar det på fredag. Fick ett infall om Ben n Jerrys också men det brukar gå över, annars får det kanske bli det på fredag. Så ni ser, jag äter inte bara enligt viktväktarna och fastar, jag unnar mig saker också, annars hade livet blivit bra tråkigt! Man måste leva och njuta, det gäller bara att njuta i lagom mängder och inte alltid! =)

Vad ska ni mumsa på i helgen?

Imorgon är det dags för sista fastande dagen för veckan, ska även sitta och plugga hela dagen, har massor med frågor att göra klart tills på fredag så det kommer bli plugg från tidig morgon till sen eftermiddag! Och på kvällen ska jag och D på hockey! Jag är inte så himla intresserade eller insatt i det men det är en skön stämning och det är riktigt kul live. Frölunda är det som spelar iaf. Mot vem har jag ingen aning =P Får jag väl se imorgon =) Haha!
Har laddat upp med en Monster energi dryck för något måste jag ju ha och mumsa på, ska ta med mig en questbar också. Nom Nom!
 
Nu blir det slapp i soffan! Puss och hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar