Jag.

Jag.

måndag 6 januari 2014

Oh my!

Första dagen i skolan avklarad, den var kort, bara strax över två timmar. Men nu är i alla fall de två sista grupparbetena klara och färdiga. Det är bara två veckor kvar på denna kursen nu sedan har jag gått i skolan ett helt år. Jädrar vad detta året har gått fort! Nu hoppas jag bara att de kurserna som kommer under våren kommer att vara roliga att plugga, kan säga att det som varit nu har varit lite....vad ska man säga, lite speciella. Bara två veckor till i alla fall.

Idag började jag även min löpträning. Jag ska följa Runners World 8-veckors program. Nu var ju detta bara första dagen men det gick bra. Fortsättning följer!



När jag kom hem var det dags för lite mellanmål. Idag blev det varm choklad (viktväktarna) 1pp och 40 gram Oh my! Apple pie glass och ett mumsigt äpple. Totalt 3 pp. Ikväll ska jag göra spagetti och köttfärssås. Ska göra lite morotsspagetti till det också tänkte jag. Tänkte bara hyvla moroten med en potatisskalare och sedan dela dem så att det blir lite mer åt tagliatelle hållet. Aldrig testat detta men det borde ju bli bra.



På tal om viktväktarna. Jag har hittat två sidor där man på en av dem kan räkna ut hur mycket pro points du ska äta och den andra sidan kan du räkna ut hur många pro points som maten innehåller. Skit bra!



Hoppas det kommer till användning!

Jag har också lite tips till er som fastar, det är dessa:

Bara 45-55 kcal i varje kopp. Jag brukar faktiskt få i mig 2 till tre sådana påsar när jag fastar. Goulashen är den enda jag har testat än men ska testa de andra två imorgon hade jag tänkt.

Önskar er nu en skön kväll! Puss och Hej!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar