Jag.

Jag.

tisdag 14 januari 2014

Funderar på att testa igen?

Och där kom den, jävla snö till att komma och störa! Jag hade mentalt ställt in mig på nada snö denna säsongen. Jo jag vet att det inte var så himla smart tänkt men det var ändå en önskan. Ja ja. Idag åkte mina nyinköpta broddar på, rosa och fina =)



Det var ju riktigt bra med de där på. Kände mig inte stel eller rädd för att hålla i ett tempo med dem på. Så nu kanske jag inte behöver vara rädd för att springa även om det är snö ute! Imorgon är det ju dags för vecka tvås andra "löptur". Känns lite dumt att säga löptur efter som jag för tillfället går lika mycket som jag joggar. =) Men målet är ju att det ska vara en löptur innan sommaren är här. 

När jag kom hem igen var det dags att stilla min kurrande mage lite. Testade en ny varma koppen från Knorr, sparrissoppa blev det (55 kcal), den var helt okej men jag tycker nog gulasch varianten är godast.

Har hunnit smäcka i mig en questbar nu på kvällen också =) Ett måste de dagarna jag fastar! Nom Nom! Jag och en annan instagrammare kom tyvärr på att vi räknat fel på pro points värdet på dem. Vi har ju räknat på innehållsförteckningen (som vanligt) men vi har räknat med att det är på 100 gram som det brukar vara och sedan ta att baren är 60 gram som den är MEN jag tror att det kan vara så att de som står på innehållsförteckningen kan vara det som hela baren på 60 gram har i sig vilket i så fall gör den betydligt mycket dyrare än 4-5 pp. Den landar på hela 7-8 pp i så fall och det är den ju inte värd! Så jag kommer att få hålla mig till att endast äta questbars på mina fastande dagar för det är fortfarande väldigt lite kcal i dem så då passar det ju in. Men som sagt var, jag kommer inte äta dem de dagarna jag kör vikt väktarna.

Idag är ju första 5:2 dagen denna veckan och det har flutit på bra. Jag märker dock att jag fryser lite mer de dagarna jag fastar men det kanske inte är så konstigt. Jag trivs fortfarande med 5:2, får ofta frågan vad jag tycker om det och alla får samma svar. Det är det bästa jag någonsin börjat med. Önska jag visste om detta när jag började banta första gången! 
 
 

Satt här om dagen och tittade på Oats in a jar recept, jag funderar på om jag ska testa dem igen. Det ser verkligen sjukt gott ut. Jag ska testa att göra dem på almond milk med chokladsmak. Men jag återkommer med vad det blir och hur jag kommer göra dem senare! Är det någon av er som äter det fortfarande? Hur gör ni i så fall? Jag hittade denna sidan http://www.theyummylife.com/8_muesli_flavors Den hade recept på overnight oats som redan var pro points uträknade! Skit bra!!



Nu ska jag fortsätta leta lite recept! Ha en skön kväll! Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar