Jag.

Jag.

torsdag 16 januari 2014

Ljuset i tunneln!

Måste erkänna att jag är riktigt trött ikväll. Har varit en lång dag. Upp tidigt för att komma i väg till skolan i tid till dagens stora tenta, fyra timmar satt vi och kämpa. Hur det gick? Alltså det är så himla svårt att säga. Denna kursen har varit väldigt intressant men flummig så jag vet faktiskt inte om det jag skrivit är det som det ville ha. Jag pratade med mina kurskamrater efter och vi alla har samma känsla, det kan ha gått jätte bra men det kan lika gärna gått åt helvete! Just nu ber jag bara till högre makter att OM jag kuggar att jag bara behöver komplettera med lite istället för att skriva om hela tentan.

Insåg när tentan var klar att jag nu gjort min sista dag på termin två! Jag har nu gjort klart mitt första år på sjuksköterskelinjen! Från och med måndag är jag en T3a!! Helt sjukt va detta året har gått fort! Bara två år kvar nu =)

På måndag börjar alltså nästa kurs, mikrobiologi. Det ska bli väldigt roligt faktiskt! Ska bli lite skönt att ha ett "svart/vitt" ämne där det finns rätt och fel. (säger jag nu i alla fall! Hahaha!)

Imorgon är det dags för första riktiga vägdagen efter juluppehållet. Lite nervös som vanligt men jag tror faktiskt att det har gått riktigt bra! Tänk om det nu har gått åt helvete! Hahaha! Första gången jag tror det gått bra, skulle vara så typiskt! =D  Det är så himla roligt med kläder nu! Det passar bättre och bättre kläderna och snart så kommer jag kunna ha fyra byxor till! De ligger i garderoben och väntar på mig! De jag har nu börjar bli förstora. Jag ska testa de andra byxorna nästa vecka tror jag, eller imorgon, vi får se vad vågen säger! =)

Börjar sakta men säkert tycka om min kropp igen, sakta. Magen börjar bli platt (wohoo) och mina hemska  påsar på ryggen krymper mer och mer. Jag tror faktiskt att de kan vara borta till sommaren!! (ännu mer wohoo!!) Försöker hålla min motivation uppe genom att kolla på bilder från förr, hur jag vill se ut.






På denna bilden är jag nog den storleken jag vill vara, kolla vad små lår jag har (jämför med det jag har nu) och midjan! Den syns! =) Japp! Så ska det bli innan sommaren! Så de så!

Nu blir det soffhäng med världens bästa dotter! Puss på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar