Jag.

Jag.

söndag 5 januari 2014

Gud har talat!

Herre jävlar! Nu ska jag predika för er!! Chevreost sallad! Smaka på den ni! Jag åt denna underbara uppfinning för första gången på restaurang Danilo, den som ligger vid Bergakunga bion. Det är den godaste salladen jag någonsin ätit i hela mitt (mycket unga *fnissar*) liv!! Har länge tänkt att jag ska göra det hemma efter det men det har liksom aldrig blivit av men i kväll så! Åh herre jävlar! Det blev precis lika gott!!



Receptet: Sallad (ta en mixad påse) rödlök, röd paprika, tomat, rödbetor (hela på burk) och chevreost och sist men inte minst, ringla över honung och sedan är det bara att njuta! Man kan ha i någon form av nötter också men jag valde att inte ha i det då det skulle innebära extra points. 100 gram chevreost är 7 pp ( i alla fall den jag köpte) och sedan satte jag 2 points på honungen, tror inte jag tog riktigt så mycket men jag satte ändå 9 pp för hela salladen och jag är super mätt och nöjd på alla sätt och vis! Sitter redan nu och funderar på när jag kan få äta detta underbara nästa gång! =) Denna kommer i alla fall vara en stående rätt i sommar!
Om ni testar detta goda kan ni väll skriva här och berätta ( nu när det fungerar att lämna kommentarer på bloggen igen) vad ni tyckte om det. =)

Var ute på min dagliga promenad idag igen men RunKeepern flippade ut =( Enligt hemsidan var jag tydligen mitt ute i havet precis utanför Australien och gick. Jo jag sa ju att jag skulle predika för er så det passar ju bra att jag nu mera även kan gå på vatten. ;-) HAHAHAHA! 



Det blev i alla fall över 40 minuters promenad och när jag kom hem så gjorde jag även 100 tunga squats. Jag gick inte min vanliga väg idag utan tog spåret istället så var lite mörare i benen än vanligt så jag fick göra 50 och sedan vänta några sekunder och sedan göra de sista 50. Men gjorda blev det! Och tre dagar utan godis har jag också klarat av, utan problem. Var nog inte så fas igent i godis träsket igen som jag trodde! Heja mig!

Imorgon är det förövrigt slut på det roliga för denna gången, imorgon drar nämligen skolan igång, vi ska ha lite grupparbete så börjar riktiga skolan på tisdag. Och barnen börjar sin skola på onsdag så nu är det verkligen slut på alla goa sovmornar. Känns lite sorgligt. 

Jag hoppas jag ska kunna hitta en bra balans mellan skolan och mina promenader och den andra träningen. Vi drar igång med vår löpträning imorgon förresten, får vi se hur detta ska gå. Bara att öka sakta men säkert. B ska med mig ut också! Riktigt mysigt att göra något med henne!! <3

Ni vet, jag gav mig själv ett löfte om att jag inte ska låta andra påverka mig hur jag mår. Det är fan svårt! =(

Och en snabb sak till FY FAN för egoistiska och själviska människor! De finns ta me fan överallt!! Skulle bara vilja skrika på dem att de kan dra åt.....ja ni vet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar