Jag.

Jag.

söndag 19 januari 2014

Kallt, blåst och moddiga vägar!

Idag lyxade jag till det lite, jag beställde faktiskt två nya glasögon! Det har rea på LensWay så jag tänkte nu jädrar passar jag på! Två på glasögon gör 898 kr! Kan det bli mycket billigare?! Tror fan inte det alltså! Nu hoppas jag bara de passar mig. Jag testade dem i butiken men ni vet, allt går så snabbt. Men det kändes bra där. Det var lite annorlunda men sånt är ju bara kul. Jag lägger upp bilder sen när jag får dem. Det kommer på posten sen, jag glömde ju givetvis fråga hur lång tid det skulle ta. =)

Igår spenderade jag dagen med C. K hade mailat oss och frågat om D kunde hjälpa honom med renoveringen lite och som lite tack skulle de bjuda på middag. Jag och C åkte ner till stan en sväng och sedan åkte vi hem till dem och förberedde maten. Det blev en riktigt fin middag! Trerätters! Inte illa på en helt vanlig lördag! Mycket trevligt och mysigt och det gör vi gärna om flera gånger! Alltid kul när man kan kombinera nytta och nöje! Fick in en trevlig promenad på kvällen också!

Jag vill ha något att se fram emot igen, känner mig lite vilsen nu. Försöker att inte låta humöret sjunka men vissa dagar är det svårt. Försöker komma på saker att göra. C och jag prata om att vi skulle ta med alla i tjejgänget och ta en kiselkryssning eller liknade sen till våren. Vi prata om ett besök till Beebar också (tror den heter så). Men jag känner att jag vill ha något mer att se fram emot, nått som är säkert och kommer bli av.

Min andra C och jag gjorde en packt här om dagen. Vi bestämde att om ingen av oss har varit i Las Vegas innan vi fyller 40 år ska vi åka dit tillsammans, skulle vara svin kul!!!! Men det är sex år dit. Längtar tills jag kan börja jobba så jag kan börja spara pengar så jag kan börja resa! Det ska vara mitt stora mål här i livet jag ska se världen! Har ni några drömmar?

På tal om dröm, jag vill ju kunna springa 5 km innan 1 maj. Jag har idag gjort klart vecka två! Det är fan inte lätt att springa i kyla och blåst på moddiga vägar! Men jag gör det ändå! För jag vill nå mitt mål. Och kämpar jag nu när det är sånt här väder kommer det säkert kännas enklare sen när det blir bättre väder och vägar! Jag hoppas på en bra kondis. Jag fick dock nöja mig med endast 50 squats idag för benen orkade inte mer. Har en sådan träningsvärk fortfarande!



Det går inte alltid så fort men jag tar mig i alla fall runt och kör på det jag orkar! Från och med i morgon är det gå två minuter och springa 3 min. Det låter fint det där, springa. Men det går inte fort och det är mer jogga, bara så ni vet. =P

Nu ska jag slappa i soffan, som vanligt. I morgon börjar nya kursen så nu blir det väll fullt ös ett tag, pluggmässigt alltså. 
Ha en skön kväll <3 Puss

1 kommentar:

  1. Tycker du grym!!! På tal o resor...wizz air till tex skopje billigt som attan.det är tydligen billigt m skönhets behandlingar där sånt som vi kvinns brukar gilla ♥ mycket för lite pengar:)/madde

    SvaraRadera