Jag.

Jag.

onsdag 8 januari 2014

I am on a quest!

God morgon på er!

Hur har veckan tillbaka på jobbet varit? Har det varit segt?



 För min del har det gått bra, har haft en mjukstart kan man säga. Måndag och tisdag var ganska korta dagar i skolan men igår fick jag åka in och jobba lite 16-21. Fick reda på att de ska öppna upp den nya avdelningen snart och då kommer det massa ny personal från ett annat ställe som ska lägga ner så då lär det inte finns så mycket tider över till mig så vi får se hur det blir efter januari månad, ska söka lite mer extra jobb tänkte jag. Skulle helst av allt vilja ha ett vart annat helg jobb i butik men vi får se!

Igår hojtade Kungälvs Kosttillskott på mig på Instagram (grymt bra service där inne måste jag säga, väldigt trevlig personal!) och berättade att det nu har fått in MASSOR med Questbars igen så om ni är nyfikna på att testa dessa goinga så gå in NU och köp dem för det kommer ta slut fort fort FORT! Jag var inne igår och fyllde på så nu har jag en hel låda och massor av nya smaker som jag inte testat förr!



Jag brukar ju ta en sådan de dagarna jag fastar, tar den på kvällen som lite mys (inte var dag man säger att något nyttigt är gott och mysigt, haha) Jag värmer ju alltid mina barer i mikrovågsugnen men den jag testade igår var nig den första som inte riktigt passade till detta, den är nog mycket godare kall. Inte för att den var äcklig varm utan den var jätte god men den blev ganska går och flöt inte ut som de andra brukar göra. Så vist ni kan testa att värma denna med men jag skulle inte rekommendera det.
 


Idag är en ledig dag, funderar på om jag ska åka in till stan en sväng. Funderar på om det har startat upp halva rea priset än eller om det dröjer några veckor till. Någon som vet?

Har min andra dag på löpträningen idag också så det måste jag få till. Och jag måste verkligen åka och handla. Och jag måste träna på morgondagens redovisning också så jag kan den någorlunda. Det märks att alla är trötta nu. Bara en och en halv vecka kvar på denna kursen, sen har jag gått klart första året och går direkt på nästa kurs, ingen vila här inte! =)

På söndag måste jag sitta och plugga lite, jag måste förbereda mig lite för nästa veckas tenta. Bara att hoppas det kommer gå bra. 

På tal om något annat, på fredag är min första vägdag efter julens uppehåll. Jag räknar inte att alla julkilon är borta, jag åt i två veckor där så det lär ju ta i alla fall två veckor att gå ner det så jag räknar med att nästa vecka stå vågen på minus igen. På fredag blir bara en koll att allt går åt rätt håll igen. Men allt flyter på riktigt bra! Har klarat 6 dagar av min 30 dagar utan godis utmaning utan problem och både mat och fasta går så bra så! 

Som ni alla vet så unnar jag ju mig saker också och idag fyndade jag en Let's Deal sak. Afternoon Tea buffé! Ska bli riktigt mysigt och gott att gå på det! Hoppas den är bättre än den vi var på förra gången, denna var i alla fall betydligt billigare! =) Datum som detta blir av på sätter vi senare. 
I helgen har jag funderingar på om jag ska testa att göra en Pulled Pork. Den stora frågan är bara nu vilken sort jag ska göra?! Det finns versioner då man använder coca cola när man kokar den och det finns de man använder hela burkar av marinader. Vad tycker ni där ute? Vilken variant är godast? Känner mig hel snurrig! =)

Nä gott folk! Ska man ta tag i dagen och kanske åka och handla så man har i alla fall den biten avklarad. Önskar alla en bra dag! Puss

 

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar