Jag.

Jag.

lördag 25 januari 2014

Lördagsmys/slapp/flöt!

God morgon på er!

Nu var det några dagar sedan jag var inne, har haft fult upp  kan man säga. Torsdagen spenderade jag vid köksbordet framför skolböckerna, verkligen hela dagen och ändå han jag inte med de sista frågorna så det ska jag sätta mig att göra imorgon. Vi är inne i en riktigt rolig kurs nu men den är tuff, väldigt mycket att göra och ännu mer att pränta in till tentan! Men det är bara att kämpa på!

På kvällen blev jag bjuden på hockey av D!



Jag är ju inte så insatt i det där men det var riktigt mysigt att få komma ut lite själva och jag måste erkänna det var en rolig match att se så det gör jag gärna om igen! =)

Jag fick mina glasögon här om dagen också. Jag är riktigt nöjd med dem, vad tycker ni? Godkända?



Jag kunde inte bestämma mig för vilken jag skulle ta så jag tog båda =) Det var på rea så jag betalade ca 897 kr för båda två vilket jag tyckte vara ett sjukt bra pris! Ca 52% rabatt! Älskar rea! Hahaha!

Igår var det ännu en dag med fullrulle! Först skola sedan hem för att jogga och sedan fort iväg till jobbet (16-21) Jag var riktigt seg när jag landade i soffan på kvällen.

Jag vägde mig igår också så klart. Och denna veckan visade vågen -0,5 kg!! Hej va det går! Så himla nöjd! 
Jag har ju en våg som visar fett%, vatten% och musklernas % och det är så jädra kul att se att även det går åt rätt håll! Jag började ha koll på det för tre veckor sedan och sedan dess har jag tappat -3,7% i fettmassa och ökat muskel massan med 0,9% !! Kul att se min styrketräning ger lite resultat! =) Så jag ska fortsätta med det jag gör helt klart!

Jag tyckte att fredagens löprunda var riktigt tung, sprang och tänkte hela tiden att nu ger jag fan upp, ska det aldrig gå enklare? Men sen när jag kom hem så såg jag att jag snabbat på min tid med hela 1min!! Det är fan bra! Eller ja...det kanske det inte är men för mig är det bra! Jag blev så nöjd! Kändes skönt att se at det går åt rätt håll eftersom jag orkat öka tempot. =)



Har lyckats klara av 22 dagar utan godis, eller lyckats det har inte varit speciellt svårt då jag inte har något socker sug kvar. Men det är ju ändå bra gjort. 

I dag blir det dock en stor fuskar dag! Frukost bestod av två limpmackor, något jag inte ätit på 100 år ca ;-) Hehe. Sen ska nog jag och Kevin ta oss en fika på maxi. Middag blir pizza och jag har en Ben n Jerrys i frysen som väntar på mig. Och som pricken över i;t så ska jag spendera hela dagen i soffan! Så idag blir en totalt slapp dag med flööööööööööööt! Den ni! Jag kan ju inte alltid glänsa här, jag är ju människa oclså ;-) Hahaha!! Men jag tycker det är så himla skönt att ibland bara kunna ta en paus på en dag eller två och bara njuta och sedan vara nöjd och belåten och hoppa på allt nyttigt igen. Det är väll det som är det viktiga, att man kommer på banan lika fort. Det är väl därför jag planerar in dessa dagar, de ska inte komma oplanerat eller bara så där, det är JAG som bestämmer om jag ska fuska eller inte, ingen annan.
Och just det ja, om det där inte var nog så ska vi beställa pizza ikväll när D kommer hem! Hahahaha! Här snackar vi all in!! ( not to my self, köp samarin när du åker och handla för jag tror jag kommer behöva det ikväll/natt!)

Jag måste bara avsluta dagens inlägg med en sak som jag velat ta upp så länge men hela tiden glömt av. 
Jag vill tacka alla er som kommer fram till mig, skriver på facebook, skriver här och till er som skriver på instagram, era komplimanger värmer så otroligt mycket ska ni veta!! Jag blir så himla blyg och generad när ni kommer fram och har svårt att ta det så vill bara berätta det här så ni vet att jag uppskattar det så himla mycket och det ger mig så mycket energi och så mycket vilja att komma i mål igen! Jag hade nog inte klarat av det utan era varma ord och peppningar! Så TACK, verkligen så himla stort TACK!! <3 

Nu mot Maxi och dagens fika!! Woop woop!

4 kommentarer:

  1. jätte fina glasögon du passar i båda här är alt som vanligt kram mamma

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha ha ha blev det två helt nya ha ha ja men de var ju oxå snygga - köpte du dem på samma ställe? Cissi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Japp det blev båda två! Jag köpte dem på samma ställe som vi var på bara att jag tog de två jag hitta på nätet hemma hos dig! Den med glitter är som den du plockade fram fast utan kuddarna och lite lite större! =)

      Radera