Jag.

Jag.

söndag 31 maj 2015

Tre klänningar som jag trivdes i!

Jaha....då vart det söndag igen. Bara en vecka kvar till sommarlov. 

Igår umgicks jag och Bella , lite mor/dotter kvalitetstid. "Firade" in mors dag en dag för tidigt.
Vi var nere på stan och åt en glass samt shoppade. Båda två hittade kanske lite mer än vad vi räknat med! Hahaha! Alltså jag säger bara H&M! Älskar den affären! Det har så mycket snyggt och billigt!!
Jag köpte tre nya klänningar! Tre klänningar som jag trivdes i!!!! Det var evigheter sedan jag kände så! Det var en super bra modell som gjorde att jag inte kände av ryggen. Blev jätte glad! Det kanske kommer en bild senare när vädret tillåter att jag har dem på mig. Det andra bra med detta var att det bara kostade 99 kr st! OCH jag hade en rabatt kod som gav mig ytterligare 20 %! Så det kostade bara 80 kr st! Woop woop! Sådana fynd det gillar jag! 

Innan stan så var vi på gymmet för veckans tredje pass. Mage och rygg stod på schemat. 
Idag har denna tösen träningsvärk i magen! Att hosta gör svin ont! =) Hehe. Men ett gott ont! 
I morgon är det tillbaka till gymmet igen för armar och överkropp. Jag tycker nog den är den absolut roligaste dagen. Gillar de fria vikterna. Har sagt att vi ska öka på dem nu, ska kolla i Olga boken vad hon har för övningar där i.

Nu backar vi tillbaka till fredag. I fredags fick B godkänt i matten, det har hon kämpat i två års tid med! Matte är hennes akilleshäl, hon förstår det bara inte. Men i fredags gjorde hon absolut sista provet och G! Då var det okej med allt tjat och puschningar som jag fått göra under åren. =)
Jag gjorde i ordning en middag på kvällen för att fira!
Egen gjorda spareribs och till det vitlöksbröd, bajskolv samt kroketter. Jätte gott!



Och till efterrätt hade jag gjort en kola och dajm paj!
 
 
 
Den var tyvärr inte jätte god samma dag, blev ganska så besviken faktiskt. Väldigt söt. 
Det stod i receptet att man skulle göra den dagen innan men trodde inte det skulle spela någon roll. Men det gjorde det! Dagen efter var den MYCKET godare! Jag tror dock att jag ska, OM jag gör den en gång till, ta hälften vanligt socker och hälften farin. I original receptet står det endast farin. 
 
I morgon är det tillbaka till räkna kalorier igen. Trivs faktiskt bra med det. Bara att köra på antar jag. Helgen har INTE varit kalorivänlig, inte det minsta! Men väldigt god och mycket mysig! Hade tänkt att fasta idag men så blev vi bjudna på mors dag middag hos G's mamma, eller det är G och Bella som ska laga till oss. Och ja det kunde jag ju inte tacka nej till! Det blir efterrätt också så det blev inget fasta idag. Men vad gör det. Tillbaka till lifesum i morgon istället. Än så länge har jag inte köpt full versionen, det kostade bara ca 350 kr för ett år så det var ju ett ok pris. Men det funkar bra med gratis versionen också. Det tråkiga är att man inte kan lägga in egna recept vilket kanske är lite irriterande. Så det får väl bli att köpa den ändå. Då kan jag koppla den till Endomondo appen också, vilket är lite roligt! Man kan ju koppla ihop den med flera olika appar om man inte använder just den jag har.

 
Ni vet ju att jag gillar IG väldigt mycket. Man kan få pepp och mycket motivation där i samt ta del av andras historier och kamper. Det som jag känner ett uns av avundsjuka för är hur andra stora kvinnor, många av dem mycket större än mig, har en så otroligt fin kropp trots deras övervikt. Det har fina ryggar. Ni vet ju hur jag verkligen hatar min rygg. Men allt sitter så mycket bättre på dem. Mitt fett är så...nä det sitter på fel ställen! Många av dem rockar sina kroppar helt otroligt! Man blir väldigt imponerad av dem! 
Men som sagt va vi har väl alla våra demoner. Bara att fortsätta med träningen och låta kroppen omvandla sig själv, förhoppningsvis.

Nu ska jag se om jag kan få ordning på min Kodi, jädra skit program som bråkar! Den spelar inte längre upp mina filmer utan hackar bara och inget ljud kommer heller. Jätte skumt att den bara sluta funka och svin irriterande! Håll tummarna att jag får det att funka! 

Ha en skön söndag! Puss och kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar