Jag.

Jag.

söndag 24 maj 2015

Kan man backa tillbaka till oskuld tror ni?

Hejsan

Då vart det redan söndag, hur är det möjligt att dessa stackars helgdagar kan gå så fort men de flesta vardagar går så långsamt? Bara att bita ihop, snart sommarlov. 

Gårdagseftermiddag/kväll spenderade jag med C och hennes familj. Min familj var också med så klart! Vi satt i Kungälv och tittade på Kungälvs cruising. Var jätte mysigt! C hade fixat en liten picknick och jag hade bakat och tagit med mig cupcakes. 

 
 
Vaniljcupcakes med hallon och vit choklad samt crumble på toppen.
 
 
 
Choklad cupcakes med ljus chokladi samt crumble på toppen.

Min favorit är vaniljen med hallon i men C och K tyckte chokladen var godast. 
Blev att två till kaffet nyss. Började med en men kunde inte låta bli att värma på en till. =) Jag tycker det är godast om de är lite ljumna. Nybakad känsla!

Ikväll ska jag mysa lite med dotter. Vi ska planera sommaren lite gran. Mest för att ekonomin ska hålla.
Sonen är inte intresserad av att göra någonting, han är nöjd bara han får spela och får lite mat i bland. Han har dock lovat att hänga med in till Göteborg för att utforska det lite gran. Så det ska i alla fall bli mysigt!
Bella och jag ska ju till London en sväng över hennes födelsedag. Så en sak är i alla fall planerad. =)

Idag blev det säsongens första cykeltur.


 
Det blev bara en mil, men det fick duga som start.
Nackdelen med att bara köra styrka är att konditionen är borta, eller mycket av de som jag hade förra året är borta. Men nu ska vi se om jag kan få tillbaka lite! Planen är att komma upp till i alla fall 2 mil per runda och att det blir två turer i veckan. 
Tre styrketräningspass i veckan, två cykelturer samt två "längre" promenader i veckan. Då gör jag något varje dag. Promenaderna är ju inget påfrestande för kroppen så det tar jag som en vilodag. Vad som blir "längre" promenader får vi ju se. Kanske bara blir 30 min eller så blir det en timmas. Beror på väder och vind. Ja det kommer ju så klart spela roll på cyklingen också. Blåser det storm så lär det ju inte bli någon längre runda.

Jag sitter och tittar på Star Trek Into Darkness


Alltså den här mannen Benedict Cumberbatch
 
 
 
Han är så fruktansvärt stilig, rent jävla vrål snygg om jag ska vara brutalt ärlig och fjortis! 
Hahaha! 
 
 
Detta är så mycket jag just nu! Jag har så många män! 
 Liam Neeson är en annan man som är gudsgåva till alla kvinnor, ja tillsammans med så många mer så klart!
Jag tror jag måste hitta mig en karl snart, eller mer en karl måste hitta mig snart! 
Kan man backa tillbaka till oskuld tror ni? Hahaha! Jag är halvvägs till nunna nu!
Den som väntar på något gott heter det ju....;-)
 
Nä vad säger ni? Har jag babblat tillräckligt? 
Ha en fortsatt skön helg och en helt otroligt bra kommande vecka!
 
Puss!

 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar