Jag.

Jag.

fredag 22 maj 2015

Nu pratar vi om något roligare tycker jag!

 
 
Jo då NU har jag internet igen! Prisa de högre makterna! Herregud att det ska vara så här jädra krångligt att få det att funka?! Ni vet ju hur jag blir när folk smaskar. Detta ger ungefär samma känsla. Haha! Fy tusan. När jag håller på med datorer eller kringutrustningen till datorer då ska ni hålla er borta. Kevin har lärt sig detta så han lämnade inte ens sitt rum. Jo en gång för att dricka vatten men han sa inget och närmade sig mig inte! Hahaha! Stackaren! Men bra att han lärt sig! =)

Kevin skulle ta ett blodprov i fredags, gick inte. Han var så himla rädd. Idag ringde läkaren från VC som tidigare jobbar med barn och tydligen var hon riktigt duktig med lustgas i samband med provtagning. Så hon ringde till sina gamla kollegor på Östra tror jag det var och de skulle hjälpa till. Så Kevin ska få komma dit så ska han få använda lustgas tillsammans med emla plåster. Nu håller jag tummarna hårt för att detta ska hjälpa! Tyckte så synd om honom i fredags. Lilla hjärtat! 
Det var extra jobbigt då de som skulle ta provet uppenbarligen inte hade jobbat så mycket med barn med diagnos. Jag fick hejda dem att sticka på måfå?! Jag sa stick bara om ni är absolut säker. Hon svara nä jag är inte säker. Va fan liksom! Sen blev de skit från start då första lämnade rummet efter att ha känt på handen och då var Kevin igång och var svin rädd. Man kan ju för fan inte dra ut på tiden på det sättet! Hade hon bara gjort det direkt så hade han inte hunnit få panik. Det var samma med värmen. Han var så kall om händerna, då fick JAG, som inte ens är färdig utbildad, komma med förslaget om att kanske ta en värmedyna och värma handen lite? Suck. Nä dit får han INTE gå och ta prover igen! Läkaren gillar jag men inga mer prover!
 
Nu pratar vi om något roligare tycker jag!
Igår lämnade jag och min partner in våran uppsats! Woop woop! Känns så himla bra! Vist lär vi få tillbaka den för att rätta saker men det känns ändå som om det kommer vara mindre grejer som kanske går ganska så fort att göra. Haha! Säger jag nu i alla fall! Ja man ska ju hoppas eller hur?! =)
 
Nu tänker jag försöka koppla av lite de närmaste dagarna. Allt det här med Kevin har stressat upp mig en del. Ska bli otroligt skönt med sommarlov, både för honom och för mig. Hoppa bara att det blir någon värme....jag längtar otroligt mycket efter en varm sommarkväll. Sitta på balkongen och sola och njuta. 
Sen har jag ju lovat mig själv att våga mer i sommar. 

 
 
Jag vet att jag gått upp några kilon för mycket mot vad jag vill. Jag hoppas lite på att gå ner dem i sommar. Jag har hela tiden flyttat det framför mig, men det har varit så jävla mycket att tänka på hela tiden med uppsats och framför allt Kevin så jag har inte orkat. Det är inte alltid lätt att bära hela lasset själv, speciellt psykiskt och emotionellt. Det har tagit lite mer på mig än jag erkänner. Men vad spelar det för roll egentligen, jag har ju ingen hjälp att få från någon ändå. Bara att bita ihop, kanske bryta ihop och komma igen. Jag har inget annat val. Jag ska i alla fall ha en för jävla bra sommar och är det någon där ute i min bekantskapskrets som vill hitta på någon, någon gång. Hojta gärna till. I bland behöver jag komma ut och vara Jessi och inte bara mamma. 
 
Nu svänger jag i ämnet igen! Nu ska vi snacka bakning, ni vet en av mina favorit sysselsättningar! Måste erkänna att jag ibland ångrar att jag inte fortsatte med min dröm om att bli bagare...
Men att vara hobby bagare är inte helt fel det heller!  



Denna gudomliga sak gjorde jag här i veckan! En cupcake med hallon och choklad och på toppen en cruble! Alltså det blev så sjukt gott! Muffins möter paj på något sätt! Och denna ljumna smälta chokladen till. WOW! De ska nog ätas ljumna men är säkert lika goda kalla! Hojta till om ni vill ha receptet! =)

Nu ska jag fortsätta titta på film, håller på att titta på Behind Enemy Lines, den har några år på nacken men den är riktigt bra! Owen Wilson gör ett strålande jobb i denna! (vist ser han ung ut!!)


Ha nu en riktigt skön fredag och krama om nära och kära lite extra! 
Kramar från oss =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar