Jag.

Jag.

onsdag 13 maj 2015

Det är ju mycket hormoner i tonårskropp.

Hejsan.

Varför känns det vissa dagar som om allt bara går fel? Det har absolut inte varit en dålig dag men en ton av jobbigt, skum känsla. Jag känner mig irriterad i kroppen och har gjort så ett tag. 
Jag påverkas ju av när Bella har sin mens, min kropp har ställt in sig efter henne. 
Kan jag vara påverkad av Kevin nu? Kan hans tonårshormoner påverka mig så här negativt?
Jag har varit sur den senaste månaden och min mens har varit hur konstig som helst, haft det flera gånger på en månad och jag som har hormonspiral har det aldrig annars. Inga större blödningar i alla fall!
Det är ju mycket hormoner i tonårskropp, kan sådant påverka? Skumt. 

Idag har det varit en riktigt kast väder, ruggigt och väldigt kallt. Planen var en promenad på förmiddagen men jag har suttit i soffan och frusit som en tok så ville absolut inte gå ut. Men nu på kvällen sprack det upp och solen tittade fram! Helt underbart! Jag och Thelly tog en 4 km promenad. Det var riktigt skönt och blev väldigt varmt sista biten. I morgon är det tillbaka till gymmet igen. Ska bli skönt.
Hur blir ni när ni har tränat? Jag blir ganska trött och sliten, inte alls så där piggelin som man ser andra blir. Har det att göra med att jag verkligen sliter ut mig, tar ut alla krafter på gymmet? Eller är vi bara olika. Det kanske är som med träningsvärk. Bara för att man inte får träningsvärk så betyder ju det inte att du inte tagit i och gjort det du skulle. I alla fall, jag blir inte pigg av att träna, jag blir trött!

Idag på förmiddagen så gick jag igenom min garderob. Jag är nämligen lite knäpp. Jag sparar mina kläder. På något sätt så väntar jag på en bättre situation att ha på mig dem. Jätte skumt! Nu väntar jag på att det ska bli finare väder. Då har jag massa att ha på mig. Jag är knas. Jag kan ju lika gärna ha på mig dem nu! Hahaha! I alla fall så rensade jag ut sånt som är för litet, det fanns en del.....jeans har jag nog inga som passar bra längre. Behöver tappa kanske 4 kg för att de ska funka igen. Tänker att det försvinner nog en del nu när jag kan komma in i bra promenad rutiner igen när ryggen är bättre och skolan lugnat ner sig. Vill hitta tillbaka till de rutinerna jag hade förra året. Det var så skönt. Men det kommer som sagt var. Det kommer med värmen. =) Men tillbaka till kläderna. Jag har en hel del sommarkläder vilket känns riktigt bra! 
Jag är en sådan där person som så fort jag kommer hem slänger på mig mjukis byxor och slit och släng tröja. Ganska tråkigt egentligen kanske. Man känner sig ju finare om man har "finare" kläder. Kanske ska börja tänka på det!

Idag efter mötet med Kevin så var vi inne på Netto en sväng. Då hittade jag denna: 


 Naturligtvis var jag tvungen att köpa den och testa. Den var SVIN GOD! 5:90 kr kostade den. Värt varje krona! Mums! Köpte denna också
:
Tvivlar på att den är något god men ja, jag måste ju testa! =) Den ska vi där emot testa i helgen så återkommer då om vad vi tyckte! 
 
Ska ni göra något roligt i helgen? Vad gör man? Är det något speciellt att fira? Har inte riktigt förstått denna helgen....Jag ska vara ledig tills vi får svar från handledaren, ska jobba på söndag dock. På fredag ska jag och C och några till på AW. Det ska bli riktigt kul! Hoppas verkligen på fint väder!! Berättar mer i helgen om det så klart! =)

Ha nu en skön kväll där ute!
Jag hade tänkt att förbereda bakverket med dottern som vi skulle ha i morgon, men hon skulle i väg så jag struntar i det. Får bli soffan som vanligt istället. Livet som singel tonårsmamma kan vara ensamt. Lika bra att vänja sig antar jag! =/


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar