Jag.

Jag.

tisdag 5 maj 2015

"Ensam mamma söker"

Det är inte alltid lätt att vara liten. Idag var jag med Kevin för att ta ett blodprov. Tittade lite på hans armar igår för att se om jag hittade några kärl så jag visste vart jag skulle sätta emlaplåstret nu på morgonen. Han var som mig, det fanns inga. Tänkte att jag är ju ganska ny, kanske är det som så att de som gör det där så ofta kan hitta någon. Men icke. Det fanns inga. Han var så rädd och nervös. Vi fick gå in i ett annat rum så fick han lägga sig ner men det hjälpte inte. Hon stack honom tre gånger. De första två gångerna gick det okej för hon stack honom på den bedövade huden. Sista sticket var på ett ställe som inte var bedövat. Han blev rädd och det gjorde ju jätte ont. Så jädra typiskt! Nu är det för alltid kört att ta nya prover där....skit. Bestämde att det får bli ett kapillärt prov i stället. Men då gör det tydligen inte sånt på VC? Va? Det är ju hundra gånger enklare att at ett sådant prov än ett venprov?! Nä då ska vi åka till bum för att göra detta. Fan! Inte vad jag känner att jag hinner med just nu. Ja ja. Han är inte speciellt glad över detta men vad ska jag göra. Proven måste tas. Fick med mig två emlaplåster hem så ska sätta på dem innan vi åker dit. Bara att hoppas att det funkar. 
Han var så ledsen lilla gubben och helt uppe i varv så han fick vara hemma från skolan. Han hade inte kunnat samla sig efter detta så ingen ide att utsätta honom för det. Hans lärare var inte det idag heller så skoldagen hade varit konstigt ändå för honom. Men i morgon är det tillbaka till det vanliga igen. 

Skulle hämta ut medicinen idag också men naturligtvis var det som jag misstänkte. Läkaren hade inte kryssar i att den ej får bytas ut. Bara att ringa så hon gör om och gör rätt. Såg priset för medicinen idag. Herregud! Tack gode gud för högkostnadsskyddet! Den lilla skulle kosta 450 kr för 30 dagar och den stora 870 kr för 30 dagar. Alltså över 1200 kr för EN ENDA MÅNAD! Sjukt dyrt! Idag är jag extra tacksam för att bo här i Sverige!

På tal om något annat, nu åskar det på här ute.



Tydligen ett riktigt oväder från Tyskland som är på väg in. Detta är väl bara början. Undrade förut varför jag hade lite ont i huvudet. Känner ni också av väderomväxlingar? Jag har alltid känt av huvudet när det ska bli åska. 

På tal om blixtnedslag. När ska man få bli kär igen då? Känner att det hade väl varit lite mysigt att få träffa någon igen. Men hur fan träffar man någon när man aldrig är ute? Ska jag annonsera ut mig?!

Hej jag heter Jessi och jag är 35 år och singel. Någon knasig go man som vill ta mig till sin fru?

Hehe! Nä men hur ska man träffa någon? Mina gamla arbetskamrater sa alltid till att jag skulle vara med i "Ensam mamma söker". Hehe, men så desperat är jag  nog inte. Är med på Happypancake men jag kanske är lite kräsen. Jag vill träffa någon som är längre än mig, över 180cm är ett måste denna gången! Sen vill jag ju träffa någon i min ålder. Jag vill ju inte ha någon som är jätte mycket äldre. Max 43 år. 
Antar att det kommer när det kommer.....rätt gött att vara singel också. Men lite tomt i bland bara!

För att fylla upp tomheten med något så beställde jag lite sprit idag. Hahaha! Nä, jag skojade bara. Men sprit beställde jag =)



Hoppas det är så goda som jag tror att de är! Den mago sourz har jag stora förväntningar på! Tänk er den i sommar med massa is och sprite! Kommer bli fint på balkongen i solen! =) 
Den andra blir nog mumma till fikat! En kopp kaffe och den. Mums! Eller bara lite is och den framför tv!
Nu har jag ju ingen bil så det behöver jag ju inte tänka på längre! Haha! Det dumma var att det skulle ta 8 dagar för dem att komma, men den som väntar på något gott! Det fans även en apelsin sourz, tror jag ska testa den nästa gång! 

Nä nu har jag väl babblat på tillräckligt va?!
Nu blir det strax Hollywood fruarna. 

Puss och hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar