Jag.

Jag.

onsdag 27 maj 2015

Stolt mamam till en son med ADHD samt Asperger!

Klockan är bara 14 men jag är trött och sliten. Har varit en lång dag. 
Kl 9 hade jag ett möte med Kevins psykolog och kurator på BUP. Idag skulle jag få "domen".
Nä det låter kanske fel. Jag skulle få reda på vad det hade kommit fram till. 
Kevin har ADHD sedan tidigare men vi ville kolla om det fanns någon mer problematik. Och det gjorde det.
En tydligen en. Han har nämligen Asperger också. 
Det förklarar en hel del och jag hoppas detta ska göra det enklare för honom i skolan, nu och de som kommer i framtiden. För mig är han ju samma Kevin som innan. Men för Kevin själv kan det vara skönt att få veta VARFÖR allt är och känns som det gör. 
Jag ska prata med honom sen och psykologen har även en tid där han ska prata med Kevin om detta. 
Så himla bra! Jag är otroligt glad över att jag stött på dessa underbara människor! 
Tacksamhet! 

En annan sak som de berättade, en ska som oroat mig en hel del är Kevin och skolan, att det finns ett gymnasium inne i Göteborg med ett par inriktningar för de som har Asperger!
Hur bra va inte det?! Så himla skönt!
Dock var det kanske inte inriktat mot datorer och spel men jag tror att han kommer förstå fördelarna med att gå på ett anpassat gymnasium med tonåringar som är i samma situation som han. 
Känns otroligt skönt!

De nämnde även att jag har rätt till vårdbidrag (vilket jag visste sedan några veckor tillbaka) men också LSS. Jag ska få mer information om detta på nästa möte. 
Hoppas på att få en manlig kontaktperson till Kevin så att han får en mansgestalt i sitt liv. Kanske någon som kan ta med honom för att bowla eller gå och simma. Något som får honom att röra på sig lite, komma utanför hemmet med någon annan än mig. 

Det känns som om det finns hopp. 
Men jag känner också att en vecka på semester SJÄLV hade varit jävligt skönt!
Men det är ju det att han inte vill åka bort. Jag har ju barnvakt i Skövde men det går inte att han åker iväg en vecka. Och det funkar inte för dem att komma hit en vecka. Dö läge alltså. =/
Bella kan ju vara barnvakt men jag har ju ingen att åka iväg med. Sen har jag inte så jädra mycket pengar heller så....dö läge där med! 
Ja ja. Jag har ju beställt en otroligt fin sommar så. Borta bra men hemma bäst heter det ju. 

Över till något annat. Jag har en sjuk träningsvärk sedan i måndags. Då körde jag armar, bröst och rygg. Jag har så ont i bröstet! Varje steg i dag som jag sprang på löpbandet gjorde ont i mina tuttar! Hahaha! Körde dock bara 5 minuters uppvärmning. Efter det blev det ett benpass. Riktigt gött!

Nu är det strax dags för att ta sig upp ur soffan igen för att jobba. Känner just nu att jag ångrar mig lite för är så trött. Men jag vet också att det blir roligt bara jag kommer dit. =)

Idag är det dag tre på min Lifesum resa. Går i alla fall bra än så länge! Man får vara glad för det lilla. 
Idag tog jag och åt lunch på balkongen, i solen!



Fiskgratäng fick det bli! Mums! Det är ganska så vindstilla på balkongen så det blev varmt och skönt!
Lyssnade på Mikael Persbrandts pod. Jag gillar den karl! 
Tänkte att detta är väl ändå livet! Jag ska sitta på balkongen i sommar och lyssna på podar! =) 
 
Nä nu får det allt bli en kopp kaffe och en glass! Piggelin! Endast 48 kcal! Woop woop!
 
 
 Puss från en stolt mamma!  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar