Jag.

Jag.

lördag 9 maj 2015

Mimosa

Fick dessa av G igår!



Hur snällt var inte det?! Han såg att jag ville testa dem på IG också gick han och Bella till Hemmakväll och köpte dem. Så gulligt! Persikan var nog godast tror jag. Riktigt kul att de testar nya idéer och kommer med nya smaker!

Idag är en sådan där dag då jag känner mig lite extra ensam och övergiven. Inget busskort så jag kan inte ta mig någonstans...rejält uttråkad helt enkelt.
När jag får mina dippar så börjar jag direkt tänka på vikten. Kanske skulle försöka gå ner? Varför? Jo för att då kanske någon vill vara med mig igen!
Alltså vad fan är det för fel på mig? Vad är det för signaler jag växt upp med hela mitt liv för att jag nu hela tiden känner och tror att allt hänger på min vikt?
Jag VET att allt inte blir bättre av att vara nere på "målvikten". Det blev inte bättre, jag blev inte lyckligare. Men varför går då mina tankar dit så fort det blir lite jobbigt? 
Varför tror man att ens lycka ska hänga på vad vågen visar för siffra?!


Är det inte så? Är inte JAG viktigare än omfånget av min kropp eller vad siffran säger? 
Suck. Bara att fortsätta kämpa med sina demoner. Rätt person kommer om det är meningen att någon ska hitta mig. Jag duger precis som jag är. 
Jag måste försöka komma på en hobby som  jag kan skingra tankarna med när ensamheten blir som störst. Funderar på vad bara. Ska bli skönt när värmen kommer så jag kan ta lite längre promenader utan att frysa. Bara stoppa i en ljudbok i öronen och gå. Eller sitta på balkongen i solen, något gott att dricka och en ljudbok. 

På tal om något gott att dricka! Jag funderar på att testa Mimosa!
Ni vet den drinken man ser i Real Wives of Beverly Hills. 


Om jag förstått det rätt så blandar man antingen champagne eller mousserat vitt vin. Naturligtvis så använder sig väl det lite finare folket endast champagne. Jag kan ju inget om sprit eller vin så tänkte kolla med personalen på systemet vad det föreslår. Jag tror jag ska ha något åt det sötare hållet i alla fall. Är det någon av er där ute som har testat detta eller brukar dricka det? Har ni något förslag på vad man ska blanda med? Är inte ute efter något svin dyrt alternativ, i alla fall inte nu i början. Tänkte att detta måste ju vara jätte gott att ha i sommar! Ska nog testa detta på fredag! Då ska jag med goa Cissi på AW! Det ska bli så sjukt kul!! Komma ut, träffa folk och bara ha kul! Bella är barnvakt! Ser fram emot detta massor!!

Nu blir det väl till att gå och handla. Ska mala lite serier sen ikväll. Ska försöka fjäska lite för Kevin och se om han vill göra sin mama lite sällskap, håll tummarna! Hahaha!

Ha en skön kväll! Kram  =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar