Jag.

Jag.

torsdag 28 maj 2015

Även om vi bara har en monolog.

Låg igår kväll och tänkte på Kevin och allt runt honom genom åren. 
Blev mer och mer förbannad. Så mycket skit och gliringar jag fått ta. Mycket med maten. Han är ju så kräsen och jag har OFTA fått höra att det är ju mitt eget fel, att det är JAG som har gjort honom kräsen eller att jag LÅTIT honom bli kräsen. Nu vart det ju inte riktigt så...men alla gliringar och ord har ju gjort att jag ifrågasatt mig själv. Nu vet jag bättre. 

En sak som också gick upp för mig som jag måste ställa om mina tankar på är ju att ADHD är något som kan växa bort med tiden, inte för alla men för en del. Asperger växer inte bort. Han kommer alltid ha speciella behov. Jag måste erkänna att jag känner en liten lättnad (är jag hemsk då?) över att han är normalbegåvad och bitvis även över normalbegåvad. Det som var hans största utmaning och svårighet va arbetsminnet och korttidsminnet. Jag  var ju inställd på att jag kommer få hjälpa honom väldigt länge men nu får jag väl även tänka in tanken om boende stöd kanske, sen när han flyttar hemifrån alltså.
Nu är det ju långt fram i tiden så vi får väl se. 

Idag är fjärde dagen med kaloriräkning. Det flyter på bra. Idag känner jag dock av ett uns av godissug. Kanske blir lite lösgodis i morgon, får se.
Idag testade jag en ny kvarg, hade sett den på IG och det var så många som gillade det.



Min bedömning är 3 av 5. Den var okej men inte mycket mer än så. Den smakade ingen vanilj utan mer päron och citron. Ganska stäv i smaken och en konstig surhet. Nje den kommer jag nog inte köpa igen. 

Idag är jag ofantligt trött i både kroppen och själen. Skulle kunna somna på stället. I morgon är det bara en tur med Kevin till tandläkaren kl 08.00 sen är det inget mer inplanerat. Ska bli skönt! Jag vet inte riktigt om jag kommer träna i morgon eller om jag sparar det till lördag förmiddag istället. Får se lite hur sliten jag är. Idag har jag inte gjort någonting, inte ens en promenad. Men sådana dagar behöver jag med. 

Funderar lite på att baka i morgon. Skulle vilja baka bullar men jag har ingen plats för det i frysen! Vilka problem jag har! Hahaha! Kakor kanske? Fast det skulle jag också behöva frysa in. Hm. Jag får fundera lite. Men det hade varit kul, vi får se i morgon.

Nu ska jag ta och boka biljetter till Jurassic World!! Funderar på om jag redan länkat till trailern här men här kommer den igen!


Åh vad jag vill se den, NU! =) 
Ska bli mysigt att komma ut lite med barnen och C med hennes K!

Vill bara passa på att tacka för att ni finns där ute! 
Även om vi bara har en monolog så ska ni veta att jag uppskattar att ni tar er tid och läser min lilla blogg!
Massa kärlek till er!
Puss!

1 kommentar: