Jag.

Jag.

onsdag 6 augusti 2014

Dags att komma tillbaka och även testa något nytt!

Dags att testa något nytt!

Hej på er! Det var inte igår =)
Jag har haft semester från allt vad points heter och jag har lyckats gå upp va 10 kilo på en månad. Bra jobbat va?! Herregud vad enkelt jag har för att gå upp i vikt! Sjukt!
Men det har varit en väldigt bra, rolig och GOD sommar! Hahaha! Mumsat på allt jag velat ha och njutit för fullt! Och det har inte blivit så mycket motion som jag kanske hade tänkt mig.... Om jag ångrar mig? Nje alltså förr hade jag nog gjort det men försöker jobba med mig själv lite. Så nä jag ångrar mig inte!
Vad spelar det för roll om jag väger 10 kilo mer igen. De går jag väl ner snart igen. Och jag har ju min "deadline" aldrig mer över 100 kg. 95 kg väger jag idag.

När jag nådde mitt mål precis innan jag åkte till NY så kände jag lite. Jaha nu då? Vad ska jag jaga efter nu? Hahaha. Nu har jag ju inte de problemet längre för nu får jag ju jaga efter det igen =P 10 kilo innan jul ska väl inte vara omöjligt! =)

Jag tänkte faktiskt testa något nytt denna gången. Viktväktarna funkar bra och jag har trivts med det men känner att jag behöver en ny tändning. Så satt och leta runt lite på nätet och såg att Viktklubb.se hade halva priset på deras 6 månader kampanj. Så jag tog chansen! 6 månader för 269 kr (tror jag det var).
Så under 6 månaders tid ska jag testa mig på det här med att räkna kcal! 

Jag har nu suttit i ett par dagar och planerat och gjort matsedel. 2 veckors matsedel är jag klar med!



Luncherna kanske inte är det mest roligaste men det duger gott åt mig faktiskt! Blev lite förvånad över lite saker faktiskt. Tex pannkakor trodde jag det var jätte mycket kcal i men det var det ju inte! Så det har jag satt som en stående lunch på lördagar! Mums! Och givetvis är fredags pizzans kvar!

Viktklubbs hemsida var riktigt bra och deras recepthantering var ju klockren och även deras app!

Söndag den 10 augusti drar jag igång med matsedeln. Träningen har jag redan dragit igång med, även om det blev lite mindre n jag tänkt mig nu när jag slog i tån. Men idag ska jag ut och springa igen! Känns mycket bättre idag. Cyklingen blev inte 2 mil utan det blev 1,3 mil. Fram och tillbaka till jobbet. Samma i morgon. Tar cykeln till och från jobbet istället. Men det är bättre än inget och jag är nöjd ändå!
Ska försöka hålla en lagom nivå. Jag vet jag vet jag är super kass på lagom! Jag går in i allt så jävla hårt jämt. Absolut inte äta sånt på vardagar och måste träna osv....jag veeeeet! Men jag ska FÖRSÖKA iaf att hålla lagom denna gången. En hållbar nivå helt enkelt.

Jag kommer inte börja med 5:2 nu i början utan ska försöka komma in i kcal tänket istället för points tänket. Men om jag märker att det är för svårt att bli av med godis suget så kommer jag nog ta 5:2 ett litet tag.

Jag ska försöka lägga ut mina dagliga meny med kcal uppskrivet. Det är många som frågar mig om detta. Och har ni några bra recept så skriv dem gärna också så kan vi ju hjälpa varandra! Och som vanligt, vill ni ha sällskap när ni är ute och går eller vill komma till mig här i Bohus för att hålla mig sällskap hojta gärna till!

Nä nu ska jag ta och få i mig lite lunch! Och fortsätta titta på McLeod´s Daughters. 8 säsonger kvar! Hahaha!
Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar