Jag.

Jag.

tisdag 19 augusti 2014

Hoppas man kan få lite medvind också!

God morgon!

Sicken grå trist dag det är ute idag. Regn, regn, regn. Nu jädrar är det höst!
Kom precis på att det är nog snart ett år sedan jag började min första löpträning. Kanske var någon månad längre fram. Jag vet att en bit in i träningsprogrammet så fick jag springa med dubbarna på för det var snö och is på vägen. =) Har hänt en hel del med konditionen sen den tiden, en hel del med vikten också! =)
Idag blir det en joggingtur även om det är skit väder! Kan jag springa på snö och is så kan jag så klart även springa i motvind och regn! =) Buss på bara!

Igår fick jag mycket trevligt sällskap på en långpromenad. ca 7 km betade vi av uppe i fontin. Mycket trevligt! Imorgon och på torsdag blir det jobb, 16-21, så då ska jag cykla till och från jobbet. Måste få in backpromenaderna också för de känns som om de blivit försakade lite. Vill gärna hålla igång den biten, känns som om de har gett lite gran på konditionen. Ska ta mig en vända idag också. Kom på i förra veckan att jag faktiskt har missat en extra backe, så ska utöka min backpromenad med den också! Då landar vi på ca 30 min promenad i backe istället för 20 min. Blir ju kalas!

Jag måste köpa mig ett par skor till, de jag köpte vill jag inte använda om jag inte springer. Tyckte riktigt mycket om dem så vill inte slita på dem på de vanliga promenaderna. Men de andra är ju helt utslitna och jag måste ha ett par nu när jag börjar min praktik. Ser ni någon rea någonstans så snälla hojta till! Asics eller New Balance ska det vara.

Höll nästan på att glömma!
Här har ni gårdagens mat =)



Gjorde kyckling i tomatsås till middag, den var faktiskt god. Ska testa den igen sen men ha i lite mer krydda. 
Annars var det åter igen en bra dag! Hamnade på 1755 kalorier och jag förbrände 396 kalorier på promenaden. Klockrent!

Jag är lite osäker på viktklubben. En del säger att man ska ända sitt delmål hela tiden för att få mindre kalorier att äta men experterna som har hand om sidan säger att man ska ha den kalorimängden hela vägen in i sitt viktmål. Ja ja. Jag kör på så här för det känns bra. 
 
Jag ska väga mig ibland för att se så jag inte går upp. Sen får vi se. Även om jag försöker att släppa lite på vikthetsen så känns det på ett sätt skönt att ha detta att fokusera lite på, det får liksom tiden att gå lite om ni förstår vad jag menar. Man planerar lite, bloggar, skriver matsedel mm. Så jag vet inte om jag vill släppa detta helt, även om jag så gärna vill känna att jag duger som jag är. Som jag sa här om dagen, jag skulle gärna vilja komma ner så jag får på mig mina kläder men jag känner ingen stress för att komma dit, bara det blir någon gång. Jag kommer inte längre tacka nej till en fika med mina barn, inte tacka nej om Kevin kommer och bjuder mig på något som han bakat i hemkunskapen.....ni ska veta vilken ångest jag känner över den biten, fan va korkad jag har varit! =(
 
 Nu är det fokus på att må bra och ha roligt, men på en vanlig dag kommer jag "sköta" maten och på det sättet kommer jag kunna sväva ut och njuta på de stunderna när det kommer utan att känna mig dum. Återigen det är det här LAGOM jag måste hitta och kunna hantera! Bara att träna, träna.

På tal om mat! Jag skulle verkligen vilja testa den där tapas restaurangen Manjana. (osäker på stavningen) så om det är någon som känner för att följa med mig dit någon dag sen i september/oktober så säg gärna till!

Jag fyller år 3 oktober, det är en fredag, OM jag är ledig den dagen/helgen så skulle jag nog vilja hitta på något. Fyller 35 då. Jag har inte firat min födelsedag på något år.....men tänkte att det kanske är dags att ta tag i den biten igen. Tänkte jag skulle försöka vara viktig igen....värd att fira....så kanske skulle vara kul att gå på bio och kanske äta något eller..ja vi får se, måste ju veta hur jag jobbar först. Men inte tänker jag fasta iaf! =)

Nä mina vänner, nu ska jag ta och försöka piggna till lite sen ska jag snöra på mig joggingskorna och ta mig ut på en runda! Hoppas man kan få lite medvind också =)

Ha en bra dag! Puss!

2 kommentarer:

  1. Jag följer gärna med på tapas! Har ätit där och det är super gott😋

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad kul!!! Bara att hojta till när du vill och kan!! =)

      Radera