Jag.

Jag.

söndag 10 augusti 2014

Dag 1 avklarad!

Då var första dagen avklarad!
Jag måste nog säga att idag kändes det riktigt bra! Var inga större problem även om det blev lite ändringar med middagen. Han ju inte med att köpa en fryst matlåda innan jobbet så fick bli två mackor med makrillfile i tomatsås. Men det gick bra det med och vart ju gott! Det var ju inte alls svårt att ha koll på kcal med hjälp av appen!

Detta är maten jag ätit under dagen och det landade på 1758 kcal.



Jag har även cyklat och gått lite och den förbrukade kcal mängden enligt viktkoll.se är idag 444 kcal. Så det har varit en bra dag tycker jag!

Jag fick faktiskt en liten överraskning igår. Tog hem Endomondo appen och då fick jag ett mail direkt! Jag får den tydligen gratis ett år i samarbete med min samsung galaxy s5. Alltså deras pro app! Tackar säger jag till detta! Kul! Har inte använt den innan men jag tycker om den! Kommer nog gå över till den istället!

Dock får man väl ta deras kcal förbrukning med en nypa salt för den stämmer inte riktigt med viktkolls summering.



Enligt den hade jag ju bränt över 700 kcal och nje. Jag går nog hellre på det lägre för att hålla det realistiskt. Hur brukar ni göra?

Imorgon ska jag faktiskt gå på bio med Sanna! Då ska jag titta på Guardians of the Galaxy! Längtar! Här har ni trailern till den.


Innan bion blir det sushi! Ska bli vansinnigt gott! Jag har även planerat in lite bio godis!
 
Så här ser min måndags meny ut! 
 
Sammanlagt 1749 kcal
 
Frukost 305 kcal
Mjölk, lätt 0,5%                  1 dl                39 kcal
Kaffe, bryggt                       2 dl                4 kcal
Philadelphia Marabou         30 gram         87 kcal
Pågen Kneipp                     2 skivor         175 kcal

Lunch 336 kcal
Mjölk, mellan 1,5%

3 dl
144 kcal / port
Mannagryn

30 g
105 kcal / port
en nypa salt

0 tsk
0 kcal / port
lättmjölk

2 dl
78 kcal / port
Kanel

1 msk
0 kcal / port
Lättströ (sötningsmedel)

1 msk
9 kcal / port

Mannagrynsgröt: Koka upp mjölken. Vispa ner mannagryn och salt. Låt småkoka i 4 minuter. Servera med kanel och lättmjölk

Middag 471 kcal
300 gram Sushi (ca 8 till 9 bitar) 471 kcal
Mellanmål 638 kcal
1
Goodlife bar 196 kcal


Bio mys
5 dl Coca cola Zero 5 kcal
125 gram ( en påse) Ahlgrens bilar 437 kcal 

Jag funderar dock på att kanske byta ut bilpåsen mot lite olika saker, som tablettaskar, klubbor och annat smått. Men jag återkommer om det imorgon!


Imorgon ska jag även springa och så klart gå i helvetes backen. Nje jag tycker inte mer om den nu än innan förra veckan. Men det känns ändå som om den ger en hel del! Ska se om jag kan köra mitt cirkelpass också. Har ju haft lite svårt med pga tån. Men nu kanske jag klarar av att göra plankan och de andra övningarna. 

Nä nu mina vänner ska jag sluta tjöta. Dags för sängen tror jag bestämt! Hoppas jag får sova i natt....vore på tiden tycker jag allt!

Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar