Jag.

Jag.

lördag 16 augusti 2014

I like it!

Se där ja! Ni vet igår undrade jag varför min dagliga kalori mängd inte minskat när jag gått ner men tydligen så har man fått en kalorimängd som man ska hålla hela vägen in i sitt viktmål! Herre gud! Varför började jag inte med detta för länge sedan!!! Mycket enklare än vikt väktarna ju! Fast det har nog att göra med att hos dem är frukt och grönsaker "gratis" så därför måste de väl hålla ner på de andra kalorierna. Man får verkligen äta mycket mer i denna programmet än vikt väktarna! I LIKE IT! =D

Igår kom jag inte upp i mina dagliga kalorier, men jag tänkte att det gör inget eftersom jag kommer äta så mycket mer imorgon när jag ska ha massa mys med barnen, sista dagen på sommarlovet och allt.



Gårdagens mat hamnade på 1567 kcal och träningen kom upp till 504 kcal, löpträning och en kvällspromenad i backarna.

Idag ska jag jobba, sista dagen av fyra. Börjar 13.45-21.15 så tänkte jag skulle cykla till och från jobbet och då får jag ju även in backen på vägen hem. 
Nu ska jag strax ta och ställa mig och steka pannkakor, det är ju lördag! =) Till middag på jobbet köpte jag mig faktiskt en färdig låda, Chicken Tikka Masal. Det ser gott ut på bilden i alla fall. Om det stämmer återstår att se! =)

Jag har 289 kalorier kvar för dagen, får se om det blir något gottigt när jag kommer hem eller om jag spara de kalorierna till i morgon också. 
Jag skulle vilja göra något med kidzen i morgon men kommer inte på något att göra. Vad skulle man kunna hitta på? Får fundera lite till.

Nä nu får jag ta tag i dagen om jag ska hinna med att steka pannkakor och cykla till jobbet!

Ha en bra lördag! Puss på!

2 kommentarer:

  1. Haha, alla är vi olika, jag tycker vv är sååå mycket enklare än kcal, även om jag gillade det då o gick ner 17 kg :). Nu kan man ju ta en frukt om man e hungrig, på vk gick inte det, fick bara äta 1300 kcal, räckte ju knappt til mat ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så himla konstigt! Undra varför jag får äta så himla mycket....jag har satt ett mål från 95 till 75 på 26 veckor och ska äta 1778 kalorier hela vägen in i mål. skumt!

      Radera