Jag.

Jag.

söndag 17 augusti 2014

Komma till insikt.

God morgon på er!

Idag är det den absoluta sista dagen på denna sommaren. Imorgon börjar vardagen på riktigt igen med skola för barnen och även tidiga mornar för mig. På ett sätt ska det bli skönt men på ett annat sätt känner jag mig inte riktigt redo. Är nog mer trött nu än innan sommarlovet. Men det har nog att göra med allt som hänt och sett här hemma. Situationen tär på mig även om den är "OK". Men jag tycker det är jobbigt att ha livet på paus och att inte kunna göra vad jag vill när jag vill. Svårt att förklara men jag tror ni förstår vad jag menar. Att leva ett OK liv räcker liksom inte.

Jag hittade en ram igår, en ny ram som kommit till InstaMag.
Det stod "Be your own kind of Beautiful"
Jag tyckte det var så jädra bra. Det stämmer verkligen! Jag strävar hela tiden efter att vara vacker, BLI vacker....men för vem?! Och vem är det som bestämmer vad som är vackert? Jag kan väl vara fin PÅ MITT sätt!


Jag får helt enkelt duga oavsett om jag väger 75, 85 eller 110 jävla kilon! Jag måste verkligen sluta jaga de där jädra kilon för vad ger det mig? Mer lycka? NÄ! Inte fan var jag mer lycklig när jag innan sommaren nådde mitt mål. Man tror att bara man går ner de där kilona så kommer all lycka till en, då blir allt så bra så bra. Men så är de inte. 
Jag kommer inte längre tacka nej till fika eller anda mysiga stunder med vänner eller barnen. För vad fan gör det om det tar mig en vecka längre att gå ner? Kommer ihåg alla de gångerna Kevin kommit hem från skolan med något han bakat på hemkunskapen och jag tackat nej varje jävla gång för att jag fastat den dagen. Hur dum får man vara?! Suck!

Nu när jag hittat ett program som jag trivs med och är enkelt så kommer jag nog använda det för att hålla vikten i schack än att jaga kilona.
Alltså jag ska erkänna jag skulle vilja gå ner de jag gått upp, de här 7 kilona till 85. Men det är för att jag har en hel garderob nu med kläder för den vikten. Men jag kommer inte jaga dem som jag gjort innan. Funderar på att börja väga mig varannan vecka istället för varje vecka. För att släppa taget om det lite. Jag kommer träna för att jag mår bra av att träna och för att jag tycker det är kul och även det är ett sätt att hålla vikten.

Vad tycker du/ni? Tänker jag rätt eller fel? Måste man inte någonstans stanna av och säga att man duger? Att lyckan inte sitter i kilona? Nu ska jag ju erkänna att detta inte satt sig i mitt huvud än, jag måste jobba på det. Jag är fortfarande en osäker själ. Men vem vet det kanske kommer!

Igår var det lördag och en jobb dag. Gårdagens mat såg ut så här!
 
 


Som ni ser kan man ju få in en jädra massa gottigt på en dag, och allt inom en bra kalori nivå. Den där Tikka Masala var faktiskt riktigt god! Lite lagom stark. Totalt blev det 1769 kalorier och jag förbrände 411 kalorier på att cykla och att gå. En bra och GOD dag! Som sagt var, måste lära mig det där med lagom i vardagen. =)
Fast idag mina vänner kastar jag allt som heter lagom! Men i dag är det ju heller inte vardag =P Idag är det massa mys med barnen, film, fika och massa god mat! Träning tar jag om jag hinner och känner för det!

Hoppas ni också får en bra dag! Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar