Jag.

Jag.

lördag 9 augusti 2014

Söndagens matsedel!

Hejsan!

Igår fyllde världens bästa Kevin 14 år! Vi hade en mysig dag på stan med lunch, fika, shopping och bio!



Var riktigt mysigt att få umgås lite på tumanhand med honom. Händer ju inte så ofta nu för tiden! Hade en väldigt nöjd och glad kille hela dagen lång så det vart en bra födelsedag! =) Då blir man glad i mamma hjärtat! <3



Fick även passa på att be Kevin ta en bild på mig. Känner att jag behöver påminna mig själv om att den  bilden jag har på mig själv i mitt huvud inte riktigt stämmer. Blir alltid så när jag går upp några kilon. Då känner jag mig som en michelin gubbe. 
Men fick en liten ego boost av Kevin igår faktiskt! Vi satt och väntade på Cissi och Kilian på bion och då fick han syn på mina nyckelben, de sticker ju ut en del och han började känna på dem och knackade till (aj!) Hahaha! Ja då insåg jag att jag är ju inte så stor som jag tror. =)

Imorgon drar jag ju igång med min nya grej.

På begäran så kommer jag försöka lägga ut min meny här så ofta jag bara kan! Alltid kul om vi kan hjälpas åt med mat idéer! 

Söndags meny totalt 1756 kcal

Frukost 305 kcal

Mjölk, lätt 0,5%                  1 dl                39 kcal
Kaffe, bryggt                       2 dl                4 kcal
Philadelphia Marabou         30 gram         87 kcal
Pågen Kneipp                     2 skivor         175 kcal

Lunch 401 kcal

Pannkakor 349 kcal per portion (recept 4 portioner)
Salt

1 tsk
0 kcal / port
Margarin

50 g
90 kcal / port
Ägg

4 st
73 kcal / port
Vetemjöl

2,5 dl
128 kcal / port
Mjölk, lätt 0,5%

6 dl
59 kcal / port
+

50 gram osötad äppelmos 24 kcal
1 st morot 28 kcal
 
Middag 450 kcal

En färdig matlåda från Dafgårds, vet ej vilken än. Men MAX 450 kcal.
 
Mellanmål 600 kcal
 
1 st Goodlife bar   196 kcal
1 st nektarin    64 kcal
1 st persika     62 kcal
40 gram Pauluns granola kakao och hallon 148 kcal +
200 gram Ica mild vanilj yoghurt 2%   130 kcal

Jag jobbar imorgon 13.45-21.15 så det är därför jag får börja med en färdig matlåda. Tänkte gjort egna köttbullar men tiden räcker inte till att göra det. Jag kommer som vanligt cykla till och från jobbet. 

Idag blir det bara en promenad i backen. Imorgon kommer jag nog försöka hinna med att springa också. Springer ju bara strax över 3 km så det tar ju inte så lång tid, vilket är bra! Men jag kommer ju ändå upp i distansen som jag brukar per vecka i och med att jag kommer springa oftare nu. Känns bra!
Hojta till om ni vill följa med mig och springa någon kväll. Jag tänkte om man har sällskap kan man springa runt löpspåret som går runt fotbollsplanen så kan man ju springa i sitt eget tempo samtidigt som man faktiskt har sällskap! =) Då kan man ju springa hur långt eller kort man själv vill också! Som sagt var bara att säga till!
Igår blev det först en joggingtur sen gick jag direkt på back promenaden! Lika bra att bli klar med allt.



Det gick bra men det var segt och varmt. Jag tycker nog faktiskt att jag märker av mest att jag gått upp några kilon i löpningen, känns lite tyngre på något sätt. Får hoppas den känslan kommer släppa den närmaste tiden!

Nä nu ska jag ta och gå ut och gå så man kan bocka av dagens backe också! Ha en mysig kväll! Det ska jag ha för dottern kom hem idag!! Som jag har saknat henne!!! 

Puss!

 



2 kommentarer:

  1. Bra!! Jag gillar dina recept. Lär mig förstå vad som ät "billigt" att äta men samtidigt ganska gott. Mer sånt, det peppar! <3

    Du borde skriva ett inlägg om gott OCH nyttigt. Typ bananerna med choklad, de goda barsen (yum yum för den smakade after eight) och allt annat.... Du kan massor om mat! Puss Jenny med hundarna

    SvaraRadera
  2. Tack goaste! Och tack för tipset!! Det ska jag helt klart göra!!! =) Kul ide!
    PUSS!!!!!

    SvaraRadera