Jag.

Jag.

tisdag 26 augusti 2014

Mat, mat och ännu mera mat!

Vad är detta för väder vi har?? Det är ju ganska kallt ute och åskan går fram och tillbaka hela tiden! Riktigt knasigt! Idag har det dock varit fint fram till ca 16 men sen kom det några smällar igen och regnet öste ner.
Inne är det kallt också tycker jag. Sitter med filten på i soffan och jag fryser ändå.

Annars rullar dagen på i lugna tempon. Jag sköter min mat som jag ska och mina promenader och dyrligt. Idag blev det både promenad i backarna och direkt efter en joggingtur. Kändes bra men som vanligt är löpningen lite tung. Kanske ska testa att vända på de och ta joggingturen innan backarna.



Igår blev det köttfärs- och potatisgratäng till middag. Den var skit god om jag får säga det själv!


Super enkel att göra och den kommer jag göra många gånger till!

Idag blev det kotlett i lingonsås och potatis och broccoli, den var också god! Ska jag också göra flera gånger. Det är alltid kul att testa nya saker.
Imorgon blir det en favorit i repris, lax under crème fraiche täcke och broccoli, sjukt gott om ni inte testat det innan! Och på torsdag är det åter igen dags att testa en ny rätt!

Imorgon är det dags att jobba igen 16-21 som vanligt, det blir veckans första och enda jobbdag. Jag har för övrigt så himla goa arbetskamrater där! Har en indisk vän som har lovat mig en indisk middag, en riktig från grunden hemma gjord indisk middag med nanbröd och allt! Ska bli så himla gott och kul!!!

Det blir mycket snack om mat i detta inlägget. Hehe, jag ska nämligen också på matfestivalen på fredag, i Skövde. Ska bli roligt! Sen på lördag ska jag ta med Bella till de där Super rullband som jag var på förra helgen. Vi ska även gå på bio. Ska bli jätte mysigt med lite egen tid med dottern. På söndag blir det egentid med sonen. Han har beställt en lunch på Mc Donalds.... det är lyx för hans del....sen ska vi hem och mysa i soffan. Han har bestämt att vi ska kolla på första Harry Potter filmen.
Jag börjar ju skolan på måndag och praktiken drar igång på tisdagen redan och jag räknar med att det kommer vara sju veckor där jag inte kommer se dem så mycket pga restiden dit och hem samt att jag kommer få jobba kväll också....så jag vill mysa så mycket jag bara kan under den här helgen!
Så denna helgen blir absolut ingen "smal" helg men vem fan bryr sig! =) Jag ska ha en så jädra bra och mysig helg med vänner och min familj!! Precis vad jag behöver!

Nu ska jag glo på dumburken en stund innan sängen.....finns inte mycket annat att göra här. Längtar verkligen som en tok efter en egen lägenhet nu! Snart kanske.....

Ha en skön fortsatt kväll! Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar