Jag.

Jag.

måndag 3 februari 2014

Ny utmaning?

Vilken go "vårdag" det har varit idag!! Snabbade mig ut för att springa när jag kom hem!



Gick riktigt bra! Var första gången jag sprang utan dubbar, va skönt det var! Är inne på vecka fem nu så springa fem minuter och gå 2 minuter. Det känns riktigt bra nu. Under förra veckan förbättrade jag min tid ett par gånger, känns bra och kul att se att de går framåt, får vi se hur det går denna veckan. Hoppas vädret håller i sig nu bara!

I lördags gick min 30 dagar utan godis utmaning ut. Igår söndag åt jag godis för första gången på 30 dagar, du det var verkligen inte så speciellt roligt om jag ska vara ärlig. Funderar på att ta en ny utmaning. 




Vad tror ni? Kan man klara detta eller är det bara ett onödigt mål som kommer misslyckas?
Jag tänkte att jag skulle få äta chips/ostbågar och nötter och glass. Jag äter ju bara sådana här saker på fre och lör så det handlar inte om varje dag utan bara så man har något göttigt att se fram emot. Man vill ju inte göra livet tråkigt. Men godis, jag tyckte verkligen inte att de var så jävla gott. Jävligt dumt att äta något bara för att. Men att sätta ett mål på ett år, kanske är det för riskabelt? Kanske ska sätta inget godis på 100 dagar och se vad som händer? Vad tycker ni?

Efter som jag åt godis igår så blev helgens frosseri lite längre än planerat så idag har jag ätit väldigt lite, inte fastat men ätit mindre av val för att kompensera lite. Imorgon är det dags för fasta igen.

Jag skulle behöva lite motivation till skolan av er, för den är lika med noll just nu, så mycket måsten men jag får inte tummen ur att börja, är så himla trött på kvällarna. Vill bara sitta i soffan och titta på tv och inte göra någonting. Nu har jag i alla fall hemmastudier på onsdag, torsdag och fredag så då kommer jag få saker gjorda. Det är när jag måste in till skolan och sedan åka hem igen som jag inte kommer igång på kvällen. 
 
Nu ska jag ta och göra mig en kopp te, jo ni läste rätt!! Jag börjar sakta men säkert gilla te, helt otroligt! Mirakel händer! =)
 
Puss på er alla och tack för att ni finns <3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar