Jag.

Jag.

tisdag 4 februari 2014

Keep calm....






Okej, jag har tänkt om, jag tänkte ju först att jag skulle sätta upp ett nytt mål/utmaning. Men sen tänkte jag, varför? Jag har inget socker sug längre, jag tyckte inte att just det godiset jag köpte i helgen var jätte gott så då kan jag ju bara låta bli att köpa det godiset. Och skulle jag någon gång vilja ha ett annat godis någon helg så varför inte? Livet är fan alldeles för kort för förbud!




Ska förvarna er på att det kommer några sådana här bilder idag, hitta massa på nätet som jag gillade och jag kunde inte välja vilja jag skulle ha med =) Super töntigt jag vet men sen är ju inte jag som alla andra ;-)


Tillbaka till ämnet. Vad tycker ni? Tänker jag fel? Det känns inte som om jag kan göra så mycket mer än vad jag redan gör, jag springer och går sex dagar i veckan, jag kör 5:2 varje vecka och tre dagar i veckan äter jag enligt vikt väktarna och på fredag och lördag äter jag lite som jag vill, eller hela lördagen i alla fall och halva fredagen. Jag börjar ju alltid fredagen med att följa vikt väktarna och från middagen och på kvällen unnar jag mig och väger inte maten. Vist jag skulle kunna gå ner snabbare än jag gör genom att inte unna mig på helgen MEN hur roligt skulle livet vara då?? Nä, jag vill kunna njuta av livet också! Och mat och gottigt är njutning, så är det bara! 
 
Jag har sedan jag började med 5:2 hållit mig borta från godis på vardagarna och det ser jag som en STOR bedrift med tanke på det godis monstret jag var inne! Så det har ju hänt väldigt mycket med mig denna tiden. Pratade här om dagen om mitt socker i kaffet, innan hade jag ju socker, sedan gick jag över till sucketter. Och i början hade jag TRE st i kaffet!! Fattar ni hur sött det måste varit?!?!?! Nu har jag en men även det tycker jag blir för sött ibland så jag får gå ner till en halv! Om jag dricker te har jag där emot en hel i för det blir ganska lagom. Men vist är det coolt att se hur man utvecklas =) Även mina smaksinnen! Trodde aldrig jag skulle tycka något var för sött =)

Så det jag ville komma fram till är att just nu kommer jag inte ha några speciella mål eller utmaningar, inget annat än att jag ska komma i målvikt innan sommaren så klart!



Idag har jag en av mina 5:2 dagar, har 180 kcal kvar att äta men vet inte riktigt vad jag ska stoppa i mig. En kopp te blir det i alla fall och kanske lite skinka och några 20 kcal kex. Har ingen kvar hemma, det har jag missat att köpa. Imorgon är det dag att jobba 16-21 och fick en tur på söndag också 13.45-21.15. De ville att jag skulle jobba på lördag med men då kunde jag tyvärr inte. Skönt att få in några dagar så man får ut lite pengar iaf. Denna månaden har jag bara jobbat fyra dagar, men det är ju bättre än inget. Fick reda på idag att jag kommer behöv köpa åtta nya böcker till kommande kurser! Helt sjukt! Så nu förstår ni att alla pengar jag får är välkomna!

Nä nu ska jag ta och fixa den där koppen med te. Hade som vanligt tänk att plugga nu men...ja ni vet hur det är när man kommer hem efter en låg dag och måste hjälpa barn med läxor och fixa maten och sedan finns det inte så mycket energi kvar.....så det lär inte bli något pluggat idag heller....men imorgon! Då jävlar! =)



Hahaha! Ja då jävlar är the force med mig! =)

Puss på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar