Jag.

Jag.

fredag 21 februari 2014

Ett par stenar lättare!

Nu är jag här!

Det har verkligen varit en vecka som har varit fullt upp på. Idag hade jag en tenta på morgonen så har pluggat hela veckan. Det kändes riktigt bra så hoppas på ett G =)

Igår hade jag möte med K och hans lärare och fick bra besked om att hon kommer följa med honom upp i sjuan, kanske inte lika mycket som nu men hon kommer finnas med vilket känns helt underbart! Ett orosmoment som jag kan ta bort från mina axlar!
Efter det eftermiddags mötet var det dags för nästa möte, då var det B mattelärare jag skulle prata med. B har alltid haft svårt med matten och jag har kämpat hela detta året med att hon ska få hjälp. Så nu hade jag dragit in rektorn till och med! Men i alla fall så hade vi möte med honom och bestämde att hon och hennes klasskamrat ska börja om från början i boken och beta av varje kapitel med massa små prov istället för massa stora prov, kommer bli jätte bra! Så ett orosmoment till som togs bort från axlarna.
Så jädra skönt!

Jag har massor som frågar mig om vad jag äter på mina fastande dagar, igår gjorde jag så att jag dokumenterade allt och tog bilder. Så här såg min dag ut:


Frukost 95 kcal . Det är kaffe med 0,5 dl mjölk, 20 kcal + 1 dl socker fri proviva 25 kcal + en light skrattande kon 25 kcal + en vete knäckebröd 20 kcal = 90 kcal  (såg att jag räknar fel där, 5 kcal mindre ska det då vara på dagen)
Lunch: varma koppen 45 kcal + vete knäckebröd 20 kcal + en light skrattande kon 25 kcal + en monster 15 kcal = 105 kcal
Mellanmål: 200 gram kvarg 0,1% 110 kcal + kaffe med 0,5 dl mjölk 20 kcal = 130 kcal
Middag: en questbar, just denna var 180 kcal
Sammanlagt blir detta  då 505 kcal (inte 510 kcal som jag skrivit)

Ja så kan en dag se ut för mig. Hur ser det ut hos er?

Denna veckan lossnade det rejält med vikten! -1,4 kg!!



Fy fan va gött!! Detta behövde jag verkligen! Så skönt att få de hoppet! Jag hade ju bara gått ner 0,3 kg på två veckor och med denna så blir det ju 1,7 kg på tre veckor vilket är ca 0,5 kg i veckan om man snittar det och det är ju kalas bra! Nöjd tjej här! 9,9 kg kvar tills mål

Nu har jag ju åkt på att bli förkyld så kommer inte kunna springa på någon dag, jag hoppas jag ska kunna springa på söndag så jag får in tre dagar av löpning denna veckan men jag vet inte. Idag vågade jag inte springa. Tog en promenad med Thelly istället, gicck en väg jag aldrig gått förut och jag hittade en hund rastgård!! Här i Bohus?! Trodde inte det fanns! Så nu kan man ju gå dit så hon får busa av sig lite med andra hundar! Vägen vi gick var riktigt underbar, fåglarna kvittrade, vattnet porlade i bäckar och vattenfall. Kommer helt klart få den vägen från och med nu! Jätte mysig!



Fick på mig dotterns jacka också =) Woop woop! Nu börjar det hända grejer med kroppen! Så himla kul! Ryggen börjar försvinna helt vilket jag är ÖVERLYCKLIG för! Ni vet ju hur mycket jag hatar min rygg.... Nu hoppas jag på att det kommer börja ta mycket på mina lår och höfter. Det kändes denna veckan som om det tagit en del på låren. Skulle faktiskt vilja köpa ett par nya byxor, ett av mina par byxor som jag nyligen kom i var det ju hål i! =( Så jädra typiskt! Funderar på att ta mig till klädkällaren och kolla om jag hittar ett par där. Känns nästan som om jag förtjänar det va? ;-) Skulle behöva ha lite vanliga tröjor också för de jag har är ju förstora nu. Skulle behöva åka till ullared igen! Det dumma är att nu är jag på stl 44 men om ca 9 kg så är jag ju nere på 42 vilket betyder att jag antagligen bara kommer kunna ha de kläderna som jag köper nu i ca 4 månader. Får se hur jag gör.

På tal om något helt annat, mat! Jag gjorde en snabb och enkel lunch idag:



Broccoli och blomkålsmix med skinka och kelda ostsås. Bara 5 pp och svin gott! Kommer jag helt klart göra massa mer gånger! Ville ha något lätt till lunch då vi ska äta hemma gjord pizza ikväll som kommer landa på ca9-10 pp men jag vill ha lite kebabsås på också så det är väll ca 3 pp bara det. Ja och sen är det ju fredag så jag vill så klart ha chips också! Köpte de nya kellogs "chipsen".


Det är ju tydligen mindre pp i dessa så blir ju bra! Jag har två olika sorter hemma, de salta och sour cream and onion. Återkommer imorgon med vad jag tyckte om dem! Eller på söndag, ja jobbar imorgon 13.45-21.15. 

På söndag har jag bestämt en slapp dag! Känner att jag verkligen behöver det! Inte behöva tänka på något, inget plugg över huvudtaget! Åh så underbart!!!
 
Nä nu ska jag inte tjata hål i huvudet på er mer. Nu ska jag ta och sätta mig och göra ett matschema! Jag ska ta den här viktnedgången till en ny nivå! Nu jävlar är det en högre växel som gäller!

Puss på er alla och ha en underbar helg!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar