Jag.

Jag.

söndag 29 december 2013

Väntar på söta drömmar.



Jag känner mig som en michelin gubbe, har ätit en jädra massa under julen. Böööörp! Men jag vägrar må dåligt över detta. Från och med 2 januari är det stenhård pointsräkning som gäller. Och det spelar ju faktiskt ingen roll vad du äter mellan jul och nyår utan det som är det viktiga är vad du äter mellan nyår och jul.
Igår hamnade jag i en diskussion om genus, det hela spårade ur lite gran kan man säga. Sa att vi alla får nog enas om att vara oense. Den där diskussionen kan verken ticka igång folk och mig själv! Hahaha! Många olika synpunkter. Kunde inte somna igår kväll för jag var så uppe i varv men nu är det glömt. 

Idag var jag på stan igen, hittade åter igen inte någonting, inget i min egen prisklass i alla fall. Annars hade jag hittat massa kul. Det är verkligen skit tråkigt att inte ha några pengar. Jag har så mycket saker jag skulle vilja köpa men allas julklappar och D 40 års presenter mm fick mig att gå back så mycket så finns inget kvar till mig. Men det var kul att se alla glada så det gör inget. Får handla lite extra till mig nästa år istället. Jag hoppas ju på att jag ska behöva köpa lite nya kläder nu under våren och sommaren. =)

Hur har ni det med nyårslöften? Har ni bestämt några? Jag har tre stycken som jag ska ro i hamn tänkte jag. Men de får ni se lite senare. Jag har tre dagar till i synd innan mitt liv går tillbaka till det vanliga igen, eller vanliga, i en ännu högre växel! Nu jävlar säger jag er, nu ska det hända grejer! Men det är då och nu är nu. Och nu sitter jag och äter denna: 





Denna var så himla god, som många av er vet har jag så himla svårt för spritsmak och många sådana här choklad varianter har en sådan bismak av sprit men inte denna! Den var så himla krämig och god och smakar verkligen baileys! Så gillar ni baileys så ska ni helt klart testa denna och ni bör även testa den nya med chokladsmaken, mums!! Så krämig och riktigt lyxig chokladig! =)




Har lovat C och C att de ska få smaka på den på nyårsafton sen när de kommer! Ska bli intressant att se vad de tycker.

Vad har ni för planer för nyår? Har ni bestämt er meny än? Vi har spikat förrätt och middagen men jag är fortfarande väldigt osäker på efterrätten, vad ska man hitta på! Börjar få panik nu, imorgon måste allt köpas. Jag jobbar ju imorgon 13.45-21.15 så det finns ingen tid att fixa något på imorgon utan det måste lagas på tisdag. Får hoppas det kommer till mig under natten eller under kvällen =)

Ha en fortsatt skön helg! Puss på er!



5 kommentarer: