Jag.

Jag.

söndag 15 december 2013

Dagen efter.



God morgon!

Såg precis att jag faktiskt har spräckt 100 strecket nu här på bloggen! Detta är mitt 103 inlägg. Det är så kul att se att bloggen följs från många olika länder. Funderar på om det inte är läge att fira med en tävling? Vad tror ni om det? Jag ska fundera ut något bra och regler, antar att det får bli något liknade som de kör på facebook, dela sidan också vidare. Kanske ska lotta ut lite questbars! =) Ska fundera lite till så återkommer med priset senare!

Jag har hört att det inte går att skriva komentarer på bloggen, stämmer det för er alla? Är det att man måste ha ett Google konto för att kunna göra det?
Det har ju varit lite lugnt här på bloggen några dagar, det är nämligen så att sambon har precis fyllt 40 år så det har varit kalas i veckan och igår hade jag fixat en överrasknings fest för honom med vänner och familj. Blev en mycket lyckad kväll. 

Jag är fortfarande lite förvånad över förra veckans vikt minskning, helt otroligt! Jag kör på som vanligt med mitt 5:2 men nu är nog målet mer att stå till över jul, det är så himla mycket extra saker som man stoppar i munnen nu så går jag inte ner utan står still så är jag glad ändå. Vad har ni andra för mål? Att gå ner, stå still eller t.ex. bara gå upp 3 kg? Eller tar ni bara det som det kommer och det som blir det blir? Det är ju faktiskt som de säger att det är inte vad du stoppar i dig mellan jul och nyår som räknas utan det viktigaste är det du stoppar i dig mellan nyår och jul! Eller hur?!

Idag fyller svärmor år så idag blir det ett till kalas, men jag ska in och jobba 16-21 så för min del är det slut på födelsedagskalas för i år, ja förutom min M som fyller år den 23e men där firar jag bara henne på håll nu när vi bor så långt bort från varandra. 

Nu ska jag slappa någon timma till, sedan blir det promenad och efter det jobb. Måndag, tisdag och onsdag nästa vecka ska jag ha VFU på min vårdcentral igen, ska bli kul! Men jag måste erkänna att jag är väldigt skoltrött just nu, men bara att bita ihop. Jag får i alla fall några lediga dagar i jul innan det är dags att köra på hårt igen ända fram till sommaren. Helt otroligt att det snart har gått ett helt år, bara två år till så är man sjuksköterska! =)

Nu blir det Downtown Abby! Puss och hej!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar