Jag.

Jag.

torsdag 19 december 2013

Hallå! Vart är duuu?



Motivation. Vart tog motivationen till livet vägen? Får väl vara glad så länge motivationen för att sköta 5:2 och vikten finns kvar. Jul. Jag brukar verkligen älska julen, det är min tid på året, men den glädjen finns inte i år. Just nu känns allt bara jobbigt. Motivationen till skolan är också borta. Ska ta en paus från skolan tror jag, i alla fall fram till den 26e. Då får jag väl ta tag i det igen. 

Imorgon är det vägdag, det kan gå hur som. Jag har skött mig förutom fredag och lördag, men jag har ju inte kunnat gå så som jag brukar göra pga praktiken på VC. Det blir ju så mörkt på kvällarna, regn och rusk på det gör det hela inte mer lockande. Idag blev det i alla fall den vanliga vändan, tänkte gått den två gånger men nej då, skit kom i mellan och orken tog slut. Det verkar i alla fall som om febern är borta igen, skönt att den inte varade länge! 

Men om jag gått upp denna veckan så borde de inte varit många gram, men ingen ide att älta det nu bara att vänta tills imorgon och se. Ni kan väll hålla tummarna för mig? Nästa vecka kommer mina fastande dagar vara söndag och så klart torsdag, tror onsdagen kommer bli en halv fastande dag då jag ändå jobbar. Kommer nog behöva en halvfastande dag då det kommer bli mycket mys och gött i helgen och julafton. 

På tal om göttigt, har ni alla kommit på och spikat er nyårsmeny än? Jag har nog bara spikat Baileys cheesecaken till efterrätt, resten vet jag inte. Får fundera vidare!

Nä men puss på er då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar