Jag.

Jag.

onsdag 4 december 2013

Sådan mor, sådan dotter!

Konstigt att varje dag ska vara fullt upp på! Idag har det varit skolarbete hemma på förmiddagen och sedan en promenad och efter det handling. Sen fara hem för att fixa middagen och vänta in sonen, blev ett litet samtal då lilleman mår lite dåligt nu, det är mycket i huvudet och pressen han satt på sig själv över de nationella proven tär på honom. Ibland gör det ont i mamma hjärtat, speciellt när man inget kan göra för dem! Efter det var det dags för kvartsamtal med honom och det känns som om han kanske har lyckats lugna ner sig lite, jag hoppas det i alla fall. Tror vi kanske har löst en annan sak också, han verkade riktigt nöjd nu på kvällen när vi diskuterade det igen. <3

Efter kvartsamtalet var det dags att åka hem fixa resten av middagen och plocka upp dottern för att sedan fara ner till staden och reka lite julklappar och fixa vinterskor till båda barnen. Nu är jag trött måste jag erkänna. Men det har varit en så himla mysig kväll!

Lunchen fick jag trycka i mig lite snabbt i bilen hem från affären, det blev en nutrilett bar och en banan. Det blev en godare middag, jag och dottern tog en sushi på stationen, de är riktigt bra där! Stora goda bitar =) Mums! Och innan vi åkte hem svängde vi in på Starbucks, B tog en frappe och jag testade en skinny latte med suger free vanilj sirap i! DET VAR GOTT!! Jag tog en mellan så det hamnade väll på ca 3 points skulle jag tro, MAX, kanske 2.

 
Imorgon är det dags att fasta igen och på fredag är det vägdag! Åh vad jag hoppas på att jag tar mitt mål då! JAG VILL!!

På tal om något annat den här jäval plankan! I förr går gick det ju hur bra som helst men idag var det en PINA!! Jag försökte på morgonen trött och sliten men då kom jag bara upp till en minut sen fick jag ge upp. Testade igen efter några timmars plugg och då lyckades jag men det var så himla jobbigt, får se vad som händer imorgon men jag tvivlar på att jag kommer kunna öka på mer just nu, kanske får förlänga tiden på 1,5 min lite till. Ska se hur det känns imorgon. Men squatsen och promenaderna går ju fortfarande bra. Känner av mina knän lite bara. Jag har ju en tendens att vicka till (vet inte hur jag ska förklara rörelsen som sker) mitt vänstra knä när jag böjer på dem. Min naprapat sa det till mig sist när ryggen pajade att det kunde ha med det att göra. Ska försöka bita ihop lite till och se hur det går. Men jag är ju hellre hel utan smärta och kan vara ute och går än att jag kommer köra mig sönder på plankan och squatsen. Men det hade ju varit kul om jag kunde göra båda. Jag måste i alla fall hitta övningar som stärker upp min rygg mer också. Känner av den med lite gran. Inte lätt att bli gammal =P

Nä nu gott folk ska jag krypa i säng. Skola imorgon. Puss och god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar