Jag.

Jag.

onsdag 18 december 2013

En jävla massa popcorn, chips och skit!

Då var sista VFU dagen på vårdcentral gjord för denna gång! Har haft tre riktigt trevliga dagar! Jag märker på mig själv hur mycket jag utvecklats under detta året, från att första gången mest suttit tyst på stolen bredvid och bara lyssnat till att nu vara aktiv i samtal och handlingar. Få ta eget ansvar för patienter och hålla i tester och prover och sår omläggningar. Riktigt roligt måste jag erkänna!

Har tyvärr fått tackat nej till en del jobb på mitt ”riktiga” jobb nu det sista men jag känner mig väldigt trött just nu så kanske är lika bra! Pengar är väll inte allt antar jag även om de är till stor hjälp.
Jag är inne i en fas just nu där jag känner mig lite smått irriterad och besviken på folk. Jag känner mig åtsidosatt och ganska oviktig. Nu vet jag inte alls om det faktiskt är så eller om det bara lever i mitt huvud, men så är känslan. Känns mindre kul nu i alla fall. Sådana grejer tar på krafterna. Jag vill också vara viktig och komma först……va speciell….

Om vi ska vända om och prata vikt igen då. Jag har ju som sagt jobbat i tre dagar så det har inte funnits mycket tid över till promenader, har varit riktigt jobbigt! Har ju vant mig med de dagliga promenaderna, men idag fick jag till en innan det blev för mörkt. Ska ta en riktig lång promenad imorgon! Ska bli så skönt! Sen var vi ju på bio igår, Hobbit 2,



 SÅ JÄVLA BRA!!! Och om det inte bara var nog med bio så åt vi ju en jävla massa popcorn och chips och även lite godis…..så det jag försöker komma fram till är att jag inte räknar med någon vikt minskning denna vecka utan jag hoppas på att jag stått någorlunda still. Hoppas kan man ju alltid göra! =)

Jag har ju kört två utmaningar som jag nämnt innan, en plankutmaning och en squats utmaning, plankutmaningen gick åt helvete. Jag orkar just nu bara en minut. Men jag har slarvat med det de senaste dagarna, vilket jag MÅSTE skärpa mig med! Men squats utmaningen följer jag slaviskt! Ska bli roligt att se om några månader om rumpan lyft upp sig något! =) Det går faktiskt bra, tror jag i alla fall. Jag kommer längre ner nu än jag gjorde i början. Funderar dock på en sak, jag skulle verkligen behöva ett bra stretch program då jag är stel som en pinne och ungefär lika vig som ett kylskåp! Inte alls alltså! Det får nog bli att hitta något bra. Ska fortsätta med mina squats sen, tänkte jag kunde köra 100 st var annan dag, vad tror ni om det? Bra/dåligt/lagom? Plankan blir också sedan 1 min var annan dag och den kommer jag öka allt efter som. Jag ska även ta in lite vikter som sambon har i förrådet, fast den biten har jag ju nämnt för er innan. Jag ska även börja löpträna i mars/april beroende på vädret, är det milt väder så börjar jag tidigare. Har sagt det förr och säger det igen, jag önskar mig verkligen ett löpband! Så synd att man måste betala så mycket för ett som ska hålla. Finns ju billiga men det kan man inte springa eller använda så mycket som jag vill kunna göra. Vem vet, det kanske blir jag som vinner på lotto denna veckan!

Nu ska jag vila, bara slappa och sitta i soffan. Hoppas ni alla får en skön kväll! Puss

Ps, vill skicka ut ett extra stort GRATTIS till min goa klasskamrat Lisa som förnyar sina bröllopslöften idag! Hipp Hipp HURRA!!! Massa pussar och kramar till er! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar