Jag.

Jag.

söndag 8 december 2013

Fattiglappar har minus på kontot!

Ja men god fet morgon på er då!

Fy fan vilken mat helg! Jag har ätit hela helgen och idag blir det inte mindre av den varan! Hahaha! Jag nådde mitt stora delmål i fredags och efter helgen var jag över det igen! Hahaha! Ja ja, men på fredag ska allt vara återställt igen, jag kanske inte kan räkna med ett stort minus på fredag men jag kan ju i alla fall hoppas på att jag stått still. Så målet för veckan är, stå still!

Hade en så himla mysig kväll igår med nära och kära. Det blev en helt spontan, sista minuten myskväll! Det var nämligen så att mor och far skulle kommit hit igår och fira D som fyller 40 år på torsdag men det har ju varit ett ganska dåligt väder i deras krokar och vägarna var isgator så det vågade inte ge sig ut på vägarna och köra de två timmarna det tar att komma till oss, vilket var helt förståligt! Säkerheten får allt gå före! Men i alla fall då blev det så att vi stod här med en smörgåstårta så då gjorde jag en vild chansning och frågade dem om de ville komma. Kvällen blev mer än lyckad!

Jag gjorde ju choklad biskvier igår som jag skulle bjuda på till efterrätt, det blev en aning stora! Hahaha! Men bara lite förstora, eller vad säger du P? K tyckte storleken var precis lagom! Hahaha, gottegris som jag är får jag nog hålla med honom! =D

Idag när jag vaknade kollade jag lite snabbt på mitt saldo på banken. Kn säga att jag vaknade till ordentligt när jag såg att det stod MINUS -644kr!! Herre gud! Starbucks hade dragit 94 kr 10 gånger istället för en gång! Ringde banken på engång och de sa att jag hade haft tur som ”bara” blivit av med 940 kr, det var tydligen vissa som blivit av med över 12 000kr!! SJUKT! Nog för att jag viste att Starbucks var dyra men SÅ dyra?!?! Hehehe! Banken hoppades i alla fall på att allt ska vara tillrättat inom två dagar, jag hoppas verkligen det, tänk de som blivit av med alla sina pengar! Stackare!

Om inte det var nog så har jag under de senaste dagarna i och med alla nätbutikers olika julkalendrar att jag skulle ha kunnat spara över 600kr på Kevins julklappar om jag bara hade väntat till nu med att köpa dem =( Fan att man ska ha så bråttom jämt! Men jag trodde verkligen inte att ny släppta spel skulle komma på så bra erbjudanden! Om jag bara viste att jag kunde komma tillbaka till Ullared innan jul skulle jag köpa dem igen och lämna tillbaka de andra på GeKås där jag köpte dem! Inte lite surt….

Hur går det för alla med era julklappar? Börjar n i bli klara? Jag har en tendens att spendera väldigt mycket på julklappar, det blir på något sätt alltid så mycket dyrare än jag hade tänkt mig från början! Hahaha! Jag hittar så många bra saker och de är tyvärr oftast inte de billigaste. Det är som jag sagt så många gånger tidigare, det måste blivit något fel från start för det är nog verkligen meningen att jag ska vara rik! =) Hihi!

På tal om något helt annat, jag fick frågan igår om jag skulle köra 5:2 över jul också och JA! Jag kommer alltid köra 5:2. Man får bara hitta dagar som passar in helt enkelt. Jag trivs väldigt bra med 5:2 så ser ingen anledning till att hålla upp, det finns alltid några dagar som passar in för det. Och det blir ju faktiskt ett bra sätt att hålla igen på kcal intaget över jul, jag räknar ju inte med att gå ner så mycket i december men jag vill inte heller gå upp och det tror jag faktiskt att 5:2 kan hjälpa till med!

Nu gott folk ska jag sätta på en film, får se om jag kan ta mig ut i snöstormen och gå min dagliga promenad, vill komma ut i alla fall minst 30 min, men jag försöker sikta på minst 40 min. Nu över vintermånaderna hade det varit så himla skönt att ha ett löpband/gåband hemma! Om det är någon där ute som har ett som bara står i ett hörn och dammar kan ni ju tänka på mig! *Blinkar sött med ögonen* Jag har varit jätte snäll hela året! Hahaha! Får väll köpa mig ett sen när jag blivit rik annars =P

Så här får man se ut om man ska ut nu:

 
Ha en fin andra advent! Saffrans pussar på er, men vill man hellre ha en choklad biskvi puss kan jag nog fixa det med! Hahaha! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar