Jag.

Jag.

torsdag 26 december 2013

Helt kört!



Vilken kväll det var på jobbet igår! Fullrulle kan man säga från första sekund. Planen igår var att halvfasta, gick kalas bra på dagen fram tills jag kom till jobbet, där fans det choklad kartonger högt som lågt och kakor och julmust och ja ni fattar. Jag stod emot i ca två timmar sedan var det kört.


 
 
Nom Nom i choklad och kakor och julmust och frosseriet fortsatte när jag kom hem, då var det dags att mysa lite med dottern i soffan framför en film och ett hav av godis och pepparkakor med ost. Så summan av igår blev, inte riktigt som jag hade tänkt mig.

Ja ja. Det är bara jul en gång om året, som tur är! Jag har bestämt mig för att skit sak samma. Jag ska fasta två dagar i veckan som planerat men dagarna där i mellan skiter jag i! Jag kör ju fredag till fredag veckor som ni vet, räknar ju från min vägdag. Jag fastade i söndags och idag blir det fasta (rätt skönt faktiskt). Stora frågan är hur fan jag ska göra nästa vecka. Det är ju så himla mycket planerat just nu men eftersom jag jobbar på måndag får det bli då och givetvis på torsdag. Och eftersom torsdagen är den 2e januari är det från den dagen slut på julmyset och livet ska gå tillbaka till viktväktarna och 5:2 (5:2 har jag i och för sig inte slutat med i jul men det har ju inte blivit något resultat av det med tanke på hur jävla mycket jag har ätit…).

Jag ska bli bättre på att äta enligt vikt väktarna mellan 5:2 dagarna från och med nu. Planen är att jag ska lägga in en högre växel från och med januari för jag vill nå mitt mål innan maj, vet inte om det är möjligt men jag ska helt klart ge det ett försök!

Har ju gått upp en hel del över jul men peppar peppar så kanske det går rätt fort att bli av med dessa kilon. (man får leva på hoppet)


Nu ska jag ta mig en promenad och jag MÅSTE plugga också, har fan ingen motivation alls för att plugga, den är som bortblåst! Inte bra….

Puss och hej
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar