Jag.

Jag.

torsdag 25 juni 2015

Inte så illa som jag trodde!

God kväll!

Gårdagens tur till Danmark gick smärtfritt. Lite strul när vi skulle vända i Danmark för de hade problem så bara en kassa funkade. Vi var en hel del folk på båten också. Tog ca 40 min att komma ombord igen. Maten skulle vi äta kl 20.00 men vi var inte ombord förrän 20.15. Vi fick dock sitta kvar lite extra. Jag vart lite stressad så kastade i mig maten. Vilket är dumt, det var buffé! Hahaha! Sjukt goda räkor och smögenröra! Massa efterrätter som jag inte orkade äta upp heller. Alla vart väldigt mätta i alla fall. =)
Stor handlade till G,s mor och far. G fick hjälpa till och bära stora väskan och naturligtvis fick han gå in till tullen! Hahaha! Jag gick dock in direkt så allt löste sig på en gång. Men vist va det typiskt! 
Matmässigt så har jag ingen som helst aning om vart jag landade kalorimässigt. Blev en del steg tagna dock, så något bra! Enligt loopen vart det 13177 steg. =)

Idag har det dock varit seeeeegt. Sovit dåligt i två nätter och trött efter gårdagen. Än så länge är jag bara uppe på 7317 steg, men idag orkar jag inte mer än så. Vi har dock varit och tränat, idag styrka ben. bränt strax under 400 kalorier (enligt Endomondo). Maten har gått super bra idag, ända fram till strax innan Roy Fares bakprogram vid 20. Då vart jag och dottern så sjukt sugna på ALLT! Speciellt godis. Men istället för att gå till affären och köpa godis, som jag för övrigt ska FÖRSÖKA hålla mig borta ifrån, så gjorde vi smördegssnittar med Nutella i! MUMS säger jag bara! De vart ju jätte gott! Ska testa att göra dem fast med vaniljkräm och jordgubbar, eller blåbär kanske! =)
När vi precis hade ställt in dessa godsaker i ugnen så ser jag G komma gåendes på gången, bärandes på något. En bricka. Då har han varit och köpt glass på Mc Donalds åt oss alla! Hur gulligt va inte det?!
Nu vart vi ju tvungna att äta upp den glassen också, så klart!
Tänkte att nu har jag ju spräckt alla gränser när det gäller kalorier men när jag hade loggat allt i appen, tänkte först inte göra det för ja det kändes som om det inte var någon ide, så såg jag att det vart ju inte så "illa" som jag hade trott!
Jag har ätit 1976 kalorier, vilket är 226 kalorier över vad jag ska äta per dag. Jag har även förbränt 394 kalorier på träning. Så dagen blev inte så dålig ändå! Jag ligger ändå på underskott för att gå ner i vikt. Ska bli intressant att se i morgon om det hänt något. 
Tänkte väga mig på fredagar då jag antagligen kommer unna mig något extra på helgen. Nu blev ju onsdagen lite lyxigare så vi får se helt enkelt! Allt minus är bra minus!

I morgon ska vi åka till Vreten en sväng för att hälsa på mor. Ska äta lunch och ta en fika. Ska bli roligt!

Nu blir det En värsting till syster efter det blir det sängen!

Hoppas du får en underbar dag i morgon!

Puss

Ps, nästa vecka kommer sommarvärmen!!! SÅ GLAD!!!

1 kommentar:

  1. Hejsan. Har läst din blogg lite och ser att vi har lite samma intresse. :-) träning. Tänkte se om du har hört talas om forever fit? Det är produkter baserades på aloe vera :-) har du lust att höra av dig så kan vi prata mer ! Kram Emma . Emma.saikanmaki@hotmail.com

    SvaraRadera