Jag.

Jag.

söndag 14 juni 2015

Jag och min muffins mage har tagit semester!

God morgon på er!!!

Första lediga veckan har varit fylld med händelser från morgon till kväll!
I fredags var det dags för SSU's fotbollsturnering här i Ale. 



Det blev så himla bra! Massa ungdomar och vuxna kom och tittade på fotbollen samt stöttade dessa ungdomar. Så himla stolt över dem!
I torsdags gjorde jag tre kladdkakor och i fredags förmiddag ställde jag mig och gjorde cupcakes.



Testade ett nytt recept. De blev goda MEN de sjönk ihop en del vilket jag inte tyckte om. Jag gjorde en ny frosting också, jag vet inte om det kallas fransk maräng? Man värmer upp socker, äggvitor samt vanilj essens över ett vattenbad. Vispar till sockret smält och sedan vispar man upp de i maskin i ca 7 minuter så det blir hårt och fluffigt. Ungefär som mums mums fluff. Eller ganska exakt som det faktiskt! Ska göra egna mums mums i nästa vecka för att testa! =)

Ja som ni förstår så har det blivit, som vanligt, för mycket av det goda. Jag måste vara den enda människan i världen som gått upp så här mycket i vikt sedan jag börja träna! Hahaha! Himmel alltså! Alla mina streck på vågen som jag aldrig mer skulle över är spräckta sedan länge! 
Ja ja....nu är både jag och barnen lediga så nu ska jag väl kunna röra på mig lite mer igen. 
 
Hittade denna på IG, tyckte den va bra!



Samma vikt på olika människor! Ganska intressant tycker jag faktiskt!
I bland kan jag få panik att magen väller över lite när jag sitter. Men sen börjar jag fundera på varför? 
Vem ska jag vara "fin" för? Ingen.
Och skulle någon finna mig fin trotts extra kilon ja då är det väl bara underbart! 
Nä demonerna får stanna där de e! Jag orkar inte bry mig just nu! Jag och min muffins mage har tagit semester!

Idag blir det jobb från kl 16. Innan dess ska jag se om dottern vill övningsköra lite och jag ska ta en mysig promenad med Thelly. Passa på när solen skiner. Dock var det inte lika varmt idag. Men som sagt, så länge som det inte regnar är jag nöjd!
Eller, nöjd? Nä jag VILL verkligen ha sommar! Varmt och skönt! Jag har så svårt att släppa de här med en utlands resa....men får nöja mig med de fyra dagarna i London sen. 
Nu lät det kanske dumt, det är ju stort att åka dit! 
Jag tänkte mer på pol semester, havet. Men det kan man ju få här i Sverige också! =)

På tal om något helt annat! Igår va vi på Jurasic World! FY FAN VA BRA DEN VA!!!
Jag vill se den igen, NU! Hahaha! 
Jag älskade den! Det va så himla bra gjort när de tog in de gamla filmerna i den nya. Några scener och musiken. RIKTIGT bra! Jag ger den full pott! 5 av 5! 
Om man kan vara kär i en film så är jag fullkomligt förälskad i denna! 
 
Nä nu ska jag ta tag i mitt kök Det ser för jävligt ut där ute. Kaos sedan i fredags. Skulle behöva ha mer ytor i köket. Finns en liten avlastningsyta vid kyl och frys men där har Mimmi sin mat så att inte Thelly ska äta upp den. Skulle vilja ha min hushållsassistent framme så att jag kan bara när andan faller på utan att behöva krångla med att rota fram den i garderoben varje gång. Får se hur jag ska lösa detta. 

Ha en helt underbar söndag! Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar