Jag.

Jag.

lördag 6 juni 2015

Grattis Sverige!!!

GRATTIS Sverige på din dag!!!



Idag tycker jag att vi ska vara stolta över vårt land! Det är tyvärr en känsla som verkar numera vara förbjuden då man direkt ifrågasätts och rasism kommer upp. Tråkigt. Jag tycker det är tråkigt att barnen inte längre får gå till kyrkan och fira sin skolavslutning, en tradition jag själv hade som liten.
Absolut inget religiöst, i alla fall var det inte så för oss barn. Det var en vacker och mysig tradition som varje barn såg fram emot! I bland avundas jag amerikanarna som känner en sådan stark stolthet över sitt land och sin flagga. De ifrågasätts inte, där är det inget konstigt att vara stolt. Men här i lilla Sverige får vi inte vara det. Jag tycker om vårat land, jag gillar våran kungafamilj som representerar oss på ett mycket fint sätt, åter igen, va stolt! Inte många länder som har en Kung att vara just stolt över! 

Grattis igen Sverige! Jag ska fira genom att baka någon go fika samt äta räksmörgåsar ikväll! Detta ska jag göra tillsammans med C som kommer på besök idag! Kan bli lite tv spel också! Alla firar vi olika!

Igår mina vänner var en stor dag för mig!
Vi försvarade min och G uppsats! Och det gick så himla bra!
Vi hade så klart några korrigeringar men det var endast språk missar samt några rader som skulles tas bort då examinatorn inte tyckte att vi behövde ha med de. Allt gick på några timmar och den är nu inskickad!!!
SOMMARLOV!! Allt är godkänt och klart för de första fem terminerna! Bara en enda termin kvar nu! Sen är jag sjuksköterska!!!! Jag förstår ingenting! Hahaha!

Efter allt vart klart i skolan mötte vi upp några från klassen och grillade, drack och myste lite i den varma vädret!

 
 
Vi kan väl säga att både jag och underbara G var glada! Och så nöjda! 

Nu ska jag strax ner till stan för att möta upp C för en lunch och ett strög på stan. Sen blir det hem och handla och baka någon gottigt till efterrätt. 
I morgon blir det åter igen en tur på stan! Kommer bli en riktigt bra helg!!!

Önskar er en alldeles underbar nationaldag!
Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar