Jag.

Jag.

onsdag 3 juni 2015

Känns oerhört långt bort.....

Tänk vad man kan va så fast i sin tanke från start men med tiden och när man får upp ögonen för, eller mer kanske att man vågar låta sig få upp ögonen och släpper alla fördomar så ändrar man sin åsikt. 
Jag har sett ett par program på TLC som handlar om polygami. Ni vet en man som har flera fruar.
Jag har från start varit äcklad och inte alls förstått hur dessa kvinnor kan stå ut med detta. 
Men ju mer jag tittar på dem så ser jag kanske varför. Jag har fortfarande svårt att förstå hur det kan ligga med sin man när det vet att han sov i en annans säng dagen innan. Men den ofantligt stora kärleken för familjen och den gemenskapen som alla har tycker jag om. Det hjälps åt och det verkar innerligt bry sig om varandra. Jag finner det fascinerande!
Vad jag förstår så ligger det mycket troende i detta valet av livsstil. Är man född i en polygami familj så kan man oftast tänka sig en sådan familj igen. Inte alla men en del. 
Det måste krävas en hel del styrka i dessa kvinnor och ärligt, i dessa män också! Tänk att inte bara behöva hålla en fru glad och nöjd utan fyra! Hahaha! Hur många män känner du som hade klarat det? Jag känner inte en enda en kan jag säga! Hahaha!

De som jag brukar titta på är 



Båda serierna är charmiga på sitt sätt och man lär sig verkligen att tycka om varje person. 
En charm, som jag tycker, är att fruarna är helt normala kvinnor. Det är inga "tutt blondiner" utan kvinnor med både former och har några år på nacken. Vad jag förstått så är det några äktenskap som har över 20 år på nacken och det är inte ens så vanligt ens hos vanliga äktenskap!
Nu får ni inte gå och tro att jag är öppen för ett polygamiskt äktenskap, nej nej. 
Jag vart bara fascinerad. 
Som singel och väldigt ensam med barnen kan jag se charmen med att aldrig behöva vara ensam och alltid ha stöd. Men nej, jag hade nöjt mig väldigt mycket med att en enda karl skulle tycka om och vilja ha BARA mig. Även om det, nu ännu mer sedans Kevins nya diagnos, känns oerhört långt bort.....
 
Idag har varit en till dag med storm, vad fan är detta?! 
Jag blir verkligen förbannad på detta! Jag VET att det inte är någon ide att bli det för det är ju ändå inget jag kan påverka men jag har sett fram emot att få ta långa promenader i värmen så jävla länge!!! Men nu får man ju pälsa på sig till max och man är ju genom frusen när man kommer in! Nä! Fy fan!
Men enligt SMHI så ska det bli uppehåll närmaste veckan. På Sveriges nationaldag har det satt 24 grader, så på lördag räknar jag med att jag ska kunna sitta på min balkong och sola! Längtar och HOPPAS!

Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar